DAF CF Electric

Pilli Elektrikli Araçlar

Şehir içi dağıtım için sıfır emisyon teknolojisi

 

Pilli elektrikli araçlar çalışırken egzoz gazı üretmez, bu da onları şehir içi dağıtım için ideal çözüm haline getirir. DAF'ın bu alandaki lider konumunu, Green Truck Logistics Solution 2019 olarak adlandırılan DAF CF Electric aracında görebiliriz.

 
 

Alanında öncü 

Pilli Elektrikli Araçlar veya kısaca BEV – DAF bu pazara öncülük ediyor. DAF, bu teknolojiyle ilgili kapsamlı bir deneyim kazanmak için önemli müşterilerle saha testlerini başlatan ilk kamyon üreticilerinden biri olmuştur. Bununla birlikte, CF Electric çekici ünitesi Hollanda'daki, Belçika'daki ve Almanya'nın North Rhine-Westphalia eyaletindeki müşterilerin kullanımına sunulmuştur. Yerel pil şarj etme altyapısına ve satış sonrası olanaklarına bağlı olarak Avrupa'nın diğer yerlerine de satış düşünülmektedir.

DAF CF Electric, VDL'nin E-Power Teknolojisi sayesinde tamamen elektrikle çalışabilen bir 4x2 çekicidir:

  • Tahrik hattının temel bileşeni 210 kW elektrik motorudur
  • CF Electric, toplam 170 kilovat saat kapasiteye sahip olan bir lityum iyon akü grubuyla çalıştırılır
  • Yaklaşık 100 kilometrelik bir menzile sahiptir.
 
First-DAF-CF-Electric-refuse-collection-truck-delivered-to-ROVA-0
 

Kentsel alanlarda atıkların toplanmasında "sıfır emisyon" için ilk elektrikli, 3 dingilli CF Electric çöp kamyonları üretilip teslim edildi.

 
 

Parlak gelecek 

Bazı şehirler, yerel hava kalitesini iyileştirmek için birkaç yıl içinde şehir merkezlerine sadece emisyonsuz araçların girmesine izin vermeyi planladıklarını duyurdu. Bu, tamamen elektrikli kamyonlara parlak bir gelecek vadediyor. Dolayısıyla, kent merkezlerinde hizmet vermeye devam etmek isteyen taşıma şirketlerinin elektrikli araçlara yatırım yapmaktan başka seçeneği olmayacak.

DAF-CF-Electric-Refuse-01-v2
 
DAF Trucks at Solutrans Exhibition in Lyon

Zorluklar 

Elektrikli tahrik hattı doğal olarak birkaç zorlukla karşı karşıya kalmamıza yol açıyor. Piller hâlâ ağır, pahalı ve kısıtlı kapasiteye sahipken elektrik her zaman "yeşil" yöntemlerle üretilmiyor ve şarj ekipmanı henüz yaygın olarak bulunmuyor. Ancak akıllı planlama ve pillerin sıklıkla şarj edilmesi sayesinde şehir içi dağıtım faaliyetleri için günde 300 kilometre yol katetmek gerçekçi bir tahmin olur.

 
 

 

"Elektrikli kamyonlarla planlama ve sürüş yapmak farklı bir düşünce yapısı gerektiriyor. Kamyonun işe değil, işin kamyona uygun olduğundan emin olmalısınız. Kamyonun optimum şekilde kullanılmasını sağlamak için yükleme ve boşaltma sırasında aküleri şarj edebilmelisiniz. Elektrikli kamyon, şehir içi dağıtım için mükemmel bir alternatiftir."

 

Eveline Manders
Tinie Manders Transport

 

Eveline Manders
 
 
 
 
 

İlgili Bilgiler