DAF, gizliliğinize saygı duyar. Tanımlama bilgilerini web sitesi işlevselliği, web sitemizle ilgili deneyiminizi geliştirme, sosyal medyayla entegrasyon kurma ve web sitemiz içinde ve dışında pazarlama faaliyetlerini hedeflemeye yardımcı olma gibi çeşitli amaçlar için kullanırız. Web sitemizi ziyaretinize devam ederek tanımlama bilgilerinin kullanımına izin vermiş olursunuz. Ancak tanımlama bilgileri tercihlerinizi özelleştirmek isterseniz aşağıdaki "Ayarları değiştir" seçeneğine tıklayabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman geri çekebilirsiniz. Daha fazla bilgi için lütfen Tanımlama Bilgisi Bildirimimizi ziyaret edin.
DAF_NGD_XGplus_nameplate_wide

Güçten Sıvıya

CO₂ emisyonlarında %100'e kadar azalma

 

Biraz daha uzak geleceğe baktığımızda ise CO2 emisyonlarında %100'e kadar azalma sağlayabilecek yakıtlar olduğunu görüyoruz. Bu "Güçten Sıvıya" yakıtlar, elektroliz ve yeşil elektrik kullanarak hidrojen üretmeyi ve daha sonra bunu, geri dönüştürülmüş CO2 ile birleştirerek sentetik bir dizel üretmeyi içeriyor.

 
 

CO2'yi yeniden yakalama 

"Güçten Sıvıya" yakıt prensibinin merkezinde, CO2'yi yakalamak ve depolamak için geliştirilmekte olan filtreler vardır.

Yanma sırasında açığa çıkan CO2'nin yeniden yakalanıp hidrojenle birleştirilmesi ve açığa çıkmış CO2'nin yakıt üretmek için yeniden kullanılmasıyla döngü tamamlanır.

Power to liquid
 

CO2 nötr

Geleceğin "Güçten Sıvıya" yakıtları, mevcut dolum istasyonları ağı aracılığıyla dağıtılabilir ve hatta günümüzün dizel motorlarında kullanılabilir. Hidrojenin güneş, su veya rüzgar enerjisiyle üretilmesi koşuluyla bunlar, "kuyudan tekere" analizine göre tamamen CO2 nötrdür.

"Güçten Sıvıya" yakıtlar şu anda görece yüksek bir maliyetle ve küçük ölçekle laboratuvar ortamlarında üretilmektedir. 2025 ile 2030 yılları arasında daha geniş ölçekte kullanmaya hazır olmaları bekleniyor.