DAF CF Electric

Elektrikli ve hibrit kamyonlar

Son teknoloji Innovation Trucks geleceğe giden yola ışık tutar

 

Aktarma organı alanındaki liderliğimizi vurgulamak için gelişmiş bir Innovation Trucks serisi sunduk. Bunların arasında orta ve ağır hizmet tipi şehir içi dağıtıma yönelik LF Electric ile CF Electric'in yanı sıra en yeni ve ultra temiz dizel teknolojisi sayesinde kentsel alanların dışında çok daha uzun bir menzil sunan ve kentsel alanlarda sıfır emisyon özelliği ile orta menzilli dağıtıma yönelik CF Hybrid de mevcuttur. Bu yenilikçi çözümler, şehirlerdeki yerel hava kalitesini yükseltme ve CO2 emisyonlarını düşürme ihtiyaçlarını desteklemek için geliştirilmiştir.

 
DAF-LF-Electric

DAF LF Electric Innovation Truck

DAF LF Electric, sıfır emisyonlu şehir içi dağıtım uygulamalarına yönelik 19 ton ağırlığında, tamamen elektrikli bir kamyondur. Kamyon, 195 kW/266 hp elektrik motoruyla (ek yüksek: 250 kW/340 hp) Cummins teknolojisine sahiptir. Motor, kamyon tam yüklüyken 220 kilometreye varan bir menzil sağlayan 222 kWh'ye kadar bir akü grubuyla desteklenir. Pil paketinin modüler olması sayesinde kapasite, müşterilerin ihtiyaç duyduğu menzile ölçeklenebilir. Şehir içi dağıtımda DAF LF Electric'in 220 kilometrelik menzili idealdir. 

 

DAF CF Electric Innovation Truck

DAF CF Electric, daha fazla yük kapasitesi ve hacmi gerektiren şehir içi dağıtım için ideal bir sıfır emisyon çözümüdür. Buna, süpermarket teslimatlarında olduğu gibi tek veya çift dingilli yarı römorkların standart olduğu uygulamalar dahildir.

CF Electric, 37 tona kadar brüt toplam ağırlıklı GCW uygulamaları için bir 4x2 çekici ünitesidir. Bu kamyon, DAF'ın çok yönlü CF serisini ("2018 Yılının Uluslararası Kamyonu") temel alır ve tamamen elektrikli çalışma için VDL'nin gelişmiş E-Power Teknolojisini kullanır. Akıllı güç aktarma organının merkezini, enerjisini 170 kWh lityum iyon akü grubundan alan 210 kW/286 hp (en yüksek: 240 kW/326 hp) elektrik motoru oluşturur.

DAF-CF-Electric

CF Electric'in menzili yaklaşık 100 kilometre olup bu miktar yüksek hacimli şehir içi dağıtım uygulamaları için uygundur. Piller 30 dakika içinde hızlı şarj edilebilir ya da 1,5 saat kadar kısa bir sürede tam şarj edilebilir. Navlun yükleme ve boşaltma işlemleri sırasında geçen süre pil paketini şarj etmek için kullanılabilir.


DAF VDL Electric

Video DAF CF Electric

 
DAF-CF-Hybrid

DAF CF Hybrid Innovation Truck

DAF CF Hybrid, kentsel alanlarda sıfır emisyon ile elektrikli sürüşün yanı sıra en yeni ve ultra temiz dizel teknolojisi sayesinde bu kentsel alanların dışında çalışmak için çok daha uzun bir menzil sunacak şekilde geliştirilmiştir. Elektrik ve dizel gücünün birleşimi, en yüksek lojistik verimliliği sağlar.

Modern DAF CF Hybrid, çok verimli 10,8 litre PACCAR MX-11 motora (330 kW/450 hp), ZF elektrik motoruna (75 kW/100 hp / en yüksek: 130 kW/175 hp) ve hibrit tahrik hatları için özel bir ZF TraXon şanzımana sahiptir. 

Elektrik motoru, Brüt Toplam Ağırlığa göre 30 - 50 kilometre aralığında tam elektrikli, sıfır emisyonlu bir menzil sağlayan 85 kWh akü grubuyla desteklenir. Piller, otoyolda sürüş sırasında dizel motor tarafından ve şarj istasyonunda bir DC şarj cihazı kullanılarak şarj edilebilir. Araç, 30 dakikada tam şarj olan ve yalnızca 20 dakikada %80 şarj düzeyine ulaşan hızlı şarj özelliğiyle tasarlanmıştır.

CF Hybrid, kentsel alanların dışında hibrit teknolojisinin akıllı enerji yönetimi sayesinde ekstra yakıt tasarrufu sağladığı temiz ve verimli PACCAR MX-11 dizel motordan güç alır. Rejeneratif enerji, frenleme sırasında ve Yokuş Aşağı Hız Kontrolü ile Uyarlanabilir Hız Sabitleyici gibi hızla ilişkili kumandalar kullanılırken depolanır. Bu enerji yakıt tüketimini daha da düşürmek için elektrik motoru tarafından dizel motorla birlikte çalışmak üzere kullanılabilir.

Hibrit sistemin pil paketi elektrik tahrik hattına, elektrik hava kompresörüne ve isteğe bağlı akıllı e-PTO'ya güç sağlar. e-PTO, sıcaklık kontrollü taşımacılık uygulamalarında yarı römorklarda soğutma ekipmanına tahrik gücü sağlamak için kullanılarak düşük gürültü düzeyli çalışmayı daha da iyileştirebilir.

 

Saha testleri

İlk CF Electric kamyonlar 2018'de lider müşteriler tarafından saha testinde kullanım için piyasaya sunuluyor. LF Electric ve CF Hybrid için benzer saha testlerinin 2019'da başlaması planlanıyor. DAF pazar hazır olduğunda bu son teknoloji kamyonları pazara sunmaya hazır olacak.