DAF, gizliliğinize saygı duyar. Tanımlama bilgilerini web sitesi işlevselliği, web sitemizle ilgili deneyiminizi geliştirme, sosyal medyayla entegrasyon kurma ve web sitemiz içinde ve dışında pazarlama faaliyetlerini hedeflemeye yardımcı olma gibi çeşitli amaçlar için kullanırız. Web sitemizi ziyaretinize devam ederek tanımlama bilgilerinin kullanımına izin vermiş olursunuz. Ancak tanımlama bilgileri tercihlerinizi özelleştirmek isterseniz aşağıdaki "Ayarları değiştir" seçeneğine tıklayabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman geri çekebilirsiniz. Daha fazla bilgi için lütfen Tanımlama Bilgisi Bildirimimizi ziyaret edin.
New-Generation-DAF-XD

Geleceğin verimliliği

 

Benzersiz verimlilik

Yeni Nesil DAF XD, dağıtım segmentindeki ve mesleki segmentteki yeni verimlilik standardıdır. En düşük emisyon değerlerini sağlayan olağanüstü performansı, son derece aerodinamik tasarımının yanı sıra ultra modern PACCAR MX-11 ve PACCAR PX-7 tahrik hatları sonucunda ortaya çıkmıştır. Uygun araç ağırlıkları sınıfında lider yük kapasitesi sunarken mükemmel hizmet elverişliliği ise çalışma süresini artırır.

 
 

Tahrik hattı performansında yeni standart

Yeni Nesil DAF XD'de tahrik hattının her yönü, dağıtım uygulamaları ve mesleki uygulamalar için optimize edilmiştir. "International Truck of the Year 2023", en yüksek verimlilik seviyesi, mükemmel performans ve üstün konfor için son teknoloji ürünü PACCAR PX-7 ve PACCAR MX-11 motorlarla mevcuttur.

 
 

PACCAR PX-7

PACCAR PX-7 motorlar 167 kW/227 hp ile 227 kW/308 hp arasında 4 güç değeri ve standart olarak bir egzoz freni sunar.

  • Dört güç değeri mevcuttur:
    XD 230 PX-7 (167 kW/230 hp)
    XD 260 PX-7 (189 kW / 257 hp)
    XD 290 PX-7 (212 kW / 287 hp) 
    XD 310 PX-7 (227 kW / 308 hp) 
  • İsteğe bağlı motor freni, freni etkinleştirmek için tek konumlu bir sistem üzerinden neredeyse iki kat frenleme gücü sağlayarak verimli frenleme performansını önemli ölçüde artırır. 
PACCAR-PX-7-engine
 
 
MX11-engine-detail

PACCAR MX-11

PACCAR MX-11 motorlarda benzersiz verimlilik için birçok yenilik bulunur.

  • Beş güç değeri mevcuttur:
    XD 300 MX-11 (220 kW / 299 hp)
    XD 340 MX-11 (251 kW / 341 hp)
    XD 370 MX-11 (270 kW / 367 hp)
    XD 410 MX-11 (300 kW / 408 hp)
    XD 450 MX-11 (330 kW / 449 hp)
  • Tüm modeller birden fazla tork değerine sahiptir ve en yüksek viteste 150 Nm'ye kadar daha fazla tork sağlar.
  • Ayrıca, yalnızca 900 dev/dak'dan itibaren maksimum tork ile devir düşürme olanağı da sunar.

MX motor freni, daha düşük devirlerde %20'ye kadar daha fazla frenleme gücü sağlar. Sonuç olarak, 1100 ile 2100 dev/dak arasında benzersiz bir düz frenleme torku eğrisi elde edilir. Bu, piyasadaki birçok 13 L motorla benzerdir.

 

Hava yönetimi

Yeni DAF XD'de son teknoloji ürünü bir hava giriş sistemi bulunmaktadır. Ön giriş, aracın önündeki havayı kullanır ve doğrudan motora giden en kısa yoldan yönlendirir. Bu yönlendirme, minimum sıcaklık artışı, düşük basınç kaybı ve darbe etkili havanın kullanımıyla sonuçlanır ve maksimum verimliliği garanti eder.

Motor Son İşlem Sistemi

Benzersiz şasi üstünde egzoz yapısı, motordan çıkan ve Motor Son İşlem Sistemine (EAS) giden egzoz gazlarının ısı kaybını en aza indirmeye yardımcı olur. Yüksek egzoz gazı sıcaklıkları optimum EAS verimliliğini garanti eder ve mümkün olan en düşük yakıt tüketimini destekler.

Standardı belirleyen soğutma sistemi

Tüm Yeni Nesil DAF araçları, ızgaradan geçen tüm havanın minimum fan etkinleştirmesiyle optimum şekilde kullanılmasını sağlar. Izgaradaki ve kabine monte edilen kapaktaki üst düzey akış kılavuzları, kaput altında mükemmel aerodinami sağlar. Sonuç olarak mümkün olan en iyi pasif soğutma elde edilir.

 
Fuel-efficiency-XD-gearbox

Yeni nesil TraXon otomatik şanzımanlar

DAF XD'nin verimli güç aktarma organının diğer bir parçası yeni nesil TraXon otomatikleştirilmiş şanzımandır. Bu şanzıman, fren pedalının serbest bırakılmasıyla aracın manevra hızının hassas bir şekilde ayarlanmasına olanak tanıyan urge-to-move gibi yeni özellikler sunar. Otomatik kalkış vitesi seçimi özelliği, en iyi kalkış vitesini seçmek için hava körüğü ve yarı römork girişi gibi diğer bölümlerin oluşturduğu basınçla aracın ağırlığını anında karşılar.

 

Allison Şanzıman

DAF, özellikle çöp toplama uygulamaları için 220 kW/299 hp ve 251 kW/341 hp MX-11 motorla birlikte Allison tam otomatik şanzıman sunar. Bu şanzımanda daha az sürtünme ve optimize edilmiş pik performans için yeni bir şanzıman kontrol modülü ve yeni bir yazılım bulunur. Bu da daha yüksek yakıt verimliliği sağlar. Buna ek olarak sürücü, yumuşak vites değiştirme özelliklerinden de faydalanır.

PowerLine otomatik şanzıman

PX-7 motorlu Yeni Nesil DAF XD, üstün sürüş kabiliyeti ve yakıt verimliliğinde %7'ye kadar artış sunan yeni PowerLine 8 vitesli tam otomatik şanzımana sahiptir. Tüm tahrik hattı seçenekleri, en zorlu uygulamalarda bile Yeni DAF XD'nin sürüşünü keyifli hale getirir.

 

Akıllı yakıt kontrolleri

Yeni DAF XD, akıllı yakıt kontrolü için Yeni Nesil DAF serisinin geri kalanıyla aynı gelişmiş özelliklere sahiptir. Bunlar arasında üçüncü nesil Tahmini Hız Sabitleyici ve eğim sonunda 93 km/sa'te kadar çıkılmasına olanak tanıyan yeni EcoRoll işlevleri yer alır. Optimize edilen EcoRoll, gereksiz frenlerin önüne geçerek gereksiz enerji kayıplarını önler. Buna ek olarak, iyileştirilmiş MX motor freni ile birlikte Yokuş Aşağı Hız Kontrolü Önizlemesi, Intarder gereksinimini ortadan kaldırır. Bu da aracın ağırlığını düşürür, yakıt verimliliğini artırır ve aracınızın CO2 emisyonlarını azaltır. Tüm bunlar mümkün olan en düşük VECTO puanına katkıda bulunur.

 

Yüksek verimliliğe sahip arka dingiller

Arka dingillerde verimliliği artırmaya yardımcı olan çeşitli özellikler bulunur. Daha düşük yağ seviyeleri ve yeni pinyon rulmanları sürtünme kaynaklı kayıpları azaltır. Frenler daha hafif olmalarına rağmen oldukça sağlamdır. Bununla birlikte en yeni nesil hafif fren kaliperleri kullanılır. Tüm bu özellikler, daha fazla sürtünme kaybını önleyen "Aktif Kaliper Serbest Bırakma" adlı yeni bir işlevle tamamlanır.

Fuel-efficiency-XD-rear-axle
 
 

Düşük araç ağırlıkları

Yakıt verimliliğini ve genel verimliliği daha da iyi hale getirmek için Yeni Nesil DAF XD'nin geliştirilmesi sürecinde araç boş ağırlığının düşük seviyede tutulmasına çok fazla özen gösterildi. Gövdede hafif, yüksek mukavemetli çelik kullanmanın yanı sıra tavan rüzgarlıkları, kabin süspansiyonu, ön koruma, beşinci tekerlek montaj plakası ve örneğin motor gibi bileşenlerde yeni tasarımlar ve çözümler sayesinde bu verimlilik sağlandı. Tüm çabaların sonucunda tüm modellerde uygun araç boş ağırlığı elde edildi.

 
Chassis

Kasa yapımcıları için mükemmel kolaylık

EAS, akü kutusu ve AdBlue® gibi şasi bileşenlerinin yanı sıra optimum verimlilik sağlayan yakıt depolarının son derece esnek yerleşim düzeniyle desteklenen ve rahatlıkla erişilebilen PTO'lar, kasa bağlantı modülleri ve soketler; kasa yapımcıları için mükemmel kolaylık sağlar.

 

Geleceğin servisi

Yeni Nesil DAF'ın piyasaya sürülmesiyle DAF, servis kolaylığı açısından yeni bir dönem başlatıyor.

  • Motor ve son işlem sistemleri, araç ECU'su, Merkezi Güvenlik Ağ Geçidi (CSG) ve DAF Connect için kablosuz yazılım güncellemeleri.
  • Nadir durumlarda meydana gelebilecek bir sorunun temel nedenini bulma konusunda teknisyene daha da doğrudan kılavuzluk etmek için yeniden tasarlanmış araç diagnostiği.
  • Standart olarak 125.000 kilometre/yıl servis aralıkları.
  • Uzun yol uygulamaları için 200.000 kilometreye kadar servis aralıkları sağlayan uzun tahliye seçeneği mevcuttur.
  • Bu, tüm yol uygulamaları için yılda bir kez servis aralığı anlamına gelir ve bunun da sektörde benzeri yoktur.
  • DAF Connect "Bağlı Navigasyon", gerçek trafik bilgilerinin yanı sıra en yüksek verimlilik için ana merkezden kamyona sürüş rotaları gönderme imkanı tanır.