
Hidrojen
Gelecek için ilginç bir seçenek
DAF felsefesi doğrultusunda, karayolu taşımacılığındaki karbonu ortadan kaldırma yolunda bulunan tüm teknolojileri keşfetmemiz gerekmektedir. Günümüzde halihazırda sunduğumuz akülü elektrikli çözümlerin ve geliştirme aşamasında olduğumuz hibrit kamyonların yanı sıra hidrojen teknolojisi, geleceğe yönelik son derece ilginç bir seçenek haline gelebilir.
Kamyonları hidrojenle çalıştırma
Hidrojen, kamyonlara güç sağlamak için orta ve uzun vadede kesinlikle bir seçenektir. Aslında iki farklı olasılık mevcuttur. Her iki durumda da, çevre dostu hidrojen uygulandığında CO2 emisyonlarında %100 azalma olabilir.
- elektrik motorunu çalıştıracak elektriği üretmek için hidrojen kullanan bir yakıt hücresi
- veya hidrojeni yanmalı motor için yakıt olarak kullanmak.
Yakıt Hücresi Teknolojisi Denemeleri
Gelecekte hidrojen teknolojisiyle birlikte gerçekten çığır açmak istiyorsak ilk adımların şimdiden atılması son derece önemlidir. Biz de tam olarak bunu yapıyoruz. DAF'ın ana şirketi PACCAR, Toyota ve Shell ile birlikte Los Angeles limanında, gelişmiş yakıt hücresi teknolojisine sahip hidrojen motorlu kamyonlarla kapsamlı denemeler başlattı.
Hidrojenli İçten Yanmalı Motorun Keşfi
PACCAR yakıt hücresi teknolojisini keşfederken DAF, hidrojen ile çalışan bir İçten Yanmalı Motor geliştirmektedir. Yakıt hücresi hidrojen çözümüyle karşılaştırıldığında yanmalı motor seçeneği, büyük bir enerji depolama sistemi ihtiyacını ortadan kaldırmak gibi geçici avantajlara sahiptir. Diğer avantajlar arasında daha düşük soğutma kapasitesine ihtiyaç duyulması ve hidrojen saflığına karşı daha düşük hassasiyet bulunmaktadır.
Hidrojenin yakıt olarak kullanılması, birçok alanda mevcut dağıtım ağından yararlanılabileceğini ve çevre dostu elektrik üretimiyle ihtiyaç duyulan konuma yakıtın taşınabileceği anlamına gelir. Ayrıca Avrupa'da yanmalı motor teknolojisi alanında engin bilgiye ve kapsamlı üretim alanına sahip olduğumuz da unutulmamalıdır. Avrupa kamyon sektörü, 2040 yılından itibaren ticari araçlarda fosil yakıt kullanımından kaçınmayı hedeflediğini açık bir şekilde dile getirdi. Bununla birlikte, örneğin hidrojen teknolojisi sayesinde içten yanmalı motor, özellikle ağır hizmet tipi uzun mesafe taşıma alanında gelecek için büyük bir potansiyel sunmaktadır.
"Truck Innovation Award 2022"
Yeni Nesil DAF kamyonlarının piyasaya sürülmesiyle yeni nesil alternatif enerjiler kullanan taşıyıcılar ve tahrik hatları için eksiksiz ve enerji verimliliği sağlayan bir platformumuz var. Avrupa "Truck Innovation Award 2022" ödülünü kazanan hidrojenli içten yanmalı motora sahip yeni DAF XF H2 Innovation Truck, bunun en iyi örneklerinden biri olarak gösterilebilir.
Truck Innovation Award, International Truck of the Year (IToY) jürisinin bir girişimidir ve ticari araç sektöründe sürdürülebilir bir gelecek konusunda önemli bir rol oynayabilecek yeni, umut vaat eden teknolojik gelişmeleri takdir eder.