DAF, gizliliğinize saygı duyar. Tanımlama bilgilerini web sitesi işlevselliği, web sitemizle ilgili deneyiminizi geliştirme, sosyal medyayla entegrasyon kurma ve web sitemiz içinde ve dışında pazarlama faaliyetlerini hedeflemeye yardımcı olma gibi çeşitli amaçlar için kullanırız. Web sitemizi ziyaretinize devam ederek tanımlama bilgilerinin kullanımına izin vermiş olursunuz. Ancak tanımlama bilgileri tercihlerinizi özelleştirmek isterseniz aşağıdaki "Ayarları değiştir" seçeneğine tıklayabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman geri çekebilirsiniz. Daha fazla bilgi için lütfen Tanımlama Bilgisi Bildirimimizi ziyaret edin.
DAF XF H2 Innovation Truck

Hidrojen

Gelecek için ilginç bir seçenek

 

DAF felsefesi doğrultusunda, kara yolu taşımacılığındaki karbonu ortadan kaldırma yolunda bulunan tüm teknolojileri araştırmamız gerekir. Peki ya hidrojen (H2)? Hidrojenle çalışan kamyonlar, özellikle orta ve uzun mesafe kara yolu taşımacılığı için kesinlikle umut verici bir alternatiftir. Hatta iki seçenek mevcuttur: İlkinde yakıt hücresi elektrik motorunu çalıştırmak için hidrojen kullanırken ikincisinde hidrojen doğrudan hidrojen motoru için yakıt olarak kullanılır. Her iki durumda da CO2 %100 oranında azaltılabilir. Hidrojen, depo veya boru hattı üzerinden kolayca gerçekleştirilebilen hızlı yakıt ikmaliyle operasyonel değer sunar.

 
 

Kapsamlı hidrojen deneyimi

DAF'ın ana kuruluşu PACCAR, Toyota ve Shell iş birliğinde Los Angeles Limanı ve çevresinde faaliyet gösteren yakıt hücreli kamyon filosu sayesinde hidrojen konusunda kapsamlı bir deneyime sahiptir.

PACCAR ve Toyota Motor North America, Inc. (Toyota), sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücresine sahip (FCEV) Kenworth ve Peterbilt kamyonlarını geliştirme ve üretme konusunda ortak çabalarının genişletileceğini duyurmuştur. Bunlar Toyota'nın yeni nesil hidrojen yakıt hücresi modülleriyle çalışacaktır. İlk müşteri teslimatları 2024'te olacak şekilde planlanmıştır.

 
 

Hidrojen Motoru

DAF, ayrıca hidrojen teknolojisi alanındaki deneyimini gittikçe daha kapsamlı hale getirmektedir. Prestijli "Truck Innovation Award 2022"ünvanıyla onurlandırılan, hidrojenli içten yanmalı motora (ICE) sahip Yeni Nesil DAF XF buna harika bir örnektir.

Yakıt hücreleri için hidrojen uygulamasına kıyasla içten yanmalı çözüm, daha az soğutma kapasitesine ihtiyaç duyar ve akü gerektirmez. Ayrıca hidrojenin boru hattı aracılığıyla taşınması halinde (olası bir dağıtım yöntemi) hidrojen yakıtında bulunabilecek yabancı maddelere karşı dayanıklıdır. Bir teknoloji tanıtımı aracılığıyla edindiğimiz kapsamlı bilgilere dayanarak hidrojen motorunun önümüzdeki yıllarda ticarileşmeye hazır olacağını öngörüyoruz.

Hidrojen motoru aynı zamanda içten yanmalı teknolojinin kanıtlanmış temeliyle sağlanan verimlilik, güvenilirlik ve dayanıklılıktan da yararlanır. Ayrıca Avrupa'da geniş çaplı iş gücü ve bilgi birikiminin yanı sıra motor geliştirme ve üretme için özel olarak tasarlanmış kapsamlı üretim alanına sahip olduğumuzu da vurgulamak gerekir.

 
 
green-hydrogen

Hidrojen üretmenin birkaç yolu vardır. İlki fosil yakıtları parçalarına ayırmaktır. Buna gri hidrojen denir çünkü fosil yakıtlar işlendiğinde her zaman CO2 açığa çıkar. Hidrojen üretmenin ikinci yolu ise çok daha temiz olan elektrolizdir. Elektrik, oksijen ve hidrojen üretmek için sudan geçen yenilenebilir kaynaklardan üretilir: %100 karbonsuz, kuyudan tekerleğe çözüm için yeşil hidrojen.

 
 

İlgili Bilgiler