
Alternatif yakıtlar ve tahrik hatları
Daha temiz kara yolu taşımacılığına giden yolda ilerliyoruz
Küresel CO2 emisyonları ve yerel hava kalitesi, hepimizi ilgilendiren sonuçlar doğuran sorunlardır. Buna DAF da dahildir. İşte bu yüzden, daha temiz ve daha sürdürülebilir kara yolu taşımacılığına giden yolda birçok yeni ve mevcut teknolojiyi geliştirip test ediyoruz. Kesin bir şey varsa o da her taşıma uygulamasının farklı bir yaklaşım gerektirdiğidir.
Birden fazla teknoloji
DAF ve ana kuruluşu olan PACCAR; elektrik, hibrit ve uzun vadede hidrojen gibi temiz seçeneklerden sürdürülebilir olanlara kadar birçok yolu araştırıyor. Aynı zamanda, yeni nesil yakıtların kullanılmaya başlanması sayesinde, zaten çok temiz olan yanmalı motorlar, gelecekte daha temiz ve daha sürdürülebilir olacak.
Şehir yönetimleri, şehir merkezine sadece emisyon üretmeyen kamyonların girişine izin vermeye karar verdiğinde mevcut tek seçenek tamamen elektrikli tahrik hattıydı.
Ancak bir kamyonun kentsel alanlarda uzun mesafeler kat etmesi ve "sıfır emisyonla" çalışması gerektiğinde dizel ve elektriğin kombinasyonu olan hibrit sahneye çıktı.
Fakat elektrikli tahrik hattının kat edebileceği mesafe sınırlı olduğundan, bu seçenek hâlâ uzun mesafeli taşımacılığa uygun değildir. Bu nedenle, modern ve verimli dizel motor şimdilik ve yakın gelecekte en iyi seçenek olmaya devam edecek.
