DAF, gizliliğinize saygı duyar. Tanımlama bilgilerini web sitesi işlevselliği, web sitemizle ilgili deneyiminizi geliştirme, sosyal medyayla entegrasyon kurma ve web sitemiz içinde ve dışında pazarlama faaliyetlerini hedeflemeye yardımcı olma gibi çeşitli amaçlar için kullanırız. Web sitemizi ziyaretinize devam ederek tanımlama bilgilerinin kullanımına izin vermiş olursunuz. Ancak tanımlama bilgileri tercihlerinizi özelleştirmek isterseniz aşağıdaki "Ayarları değiştir" seçeneğine tıklayabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman geri çekebilirsiniz. Daha fazla bilgi için lütfen Tanımlama Bilgisi Bildirimimizi ziyaret edin.
DAF_NGD_XGplus_light_wide

Mevzuat

 
 

2025'e doğru rotamız

Avrupa Birliği, kamyon sektörüne kamyonlarındaki CO2 emisyonunu 2025 yılına kadar %15, 2030 yılına kadar ise 2019'daki değerlerine kıyasla %30 azaltma talimatında bulundu. Bu, çok büyük bir adım.

Kamyon sektörü, geçtiğimiz 20 yılda ortalama %1 değerinde CO2 emisyonu azaltmak için çok büyük çabalar sarf etmiştir. Şu anda, yılda %2,5 olmak üzere 6 yılda %15’lik bir azaltma hedefiyle karşı karşıyayız! 2030 yılına kadar %30'luk bir azaltmanın elde edilebilmesi için 2025 ve 2030 arasında yılda ortalama %3’lük bir azaltmaya ulaşılabilmesi gerekir. Bu, gerçekten de çok büyük bir hedef!

Yeni mevzuat

2025 hedeflerine ulaşmak için tüm seçeneklerimizi değerlendirmemiz gerekmektedir. Yakıt verimliliği ve CO2 emisyonu açısından nereden kazanç sağlayabiliriz? Motorları ve tahrik hatlarını hangi açılardan daha verimli kılabiliriz? Daha düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler bunda bir rol oynayabilir mi? Tahmini Hız Sabitleyici ve EcoRoll gibi hem sürücüye hem de araca yardımcı olan sistemlerde nasıl iyileştirmeler yapabiliriz? Daha uzun ve böylece daha aerodinamik kamyonlar üretmemize sebep olan araç boyutları ve ağırlıklarına getirilen yeni mevzuat da burada çok büyük bir rol oynayacaktır.

Döngünün tamamı

Avrupa Birliği’nin hedeflerine ulaşmamızdaki en önemli unsur, gereken ‘enerjiyi’ üretmek için yakıt veya elektrik kullanılması değil, egzoz çıkışı olacaktır. Ancak bu, 2030'dan sonra değişecektir. Bu noktadan sonra ‘depodan tekerleğe’ anlayışından ‘kuyudan tekerleğe’ konseptine bir geçiş yapılarak tüm zincir hesaba katılıp resmin tamamını görmemiz sağlanacaktır!

 
 

Kütleler ve boyutlara ilişkin yeni Avrupa mevzuatları

Bu yeni düzenlemeyle ilgili tartışmalar fazlasıyla uzun olsa da 1 Eylül 2020 itibarıyla, biraz daha uzun kabine sahip kamyonların Avrupa kara yollarında sürülmesine izin verilmemektedir. Yük uzunluğuyla ilgili izin verilen maksimum boyutlar aynıdır ancak şimdi, daha iyi bir aerodinami ve görüş alanı sağladıkları sürece, üreticilerin daha uzun kabin üretebilmesine izin verilmektedir.

Hedefler nettir: hem yakıt tüketimi hem de CO₂ emisyonları açısından fayda sağlayan gelişmiş aerodinamik özellikler ve özellikle savunmasız yol kullanıcıları açısından yol güvenliğini iyileştirecek daha iyi görüş açıları. Yeni nesil DAF kamyonları, endüstrideki kütleler ve boyutlara ilişkin bu yeni Avrupa mevzuatlarına uyum sağlayan ilk kamyonlardır.

 
 

Vecto CO2 sertifikası

Taşıma verimliliği ve çevreyi koruma alanlarında bir lider olan DAF, tüm kamyonların fabrikadan bir "CO2 sertifikası"yla çıkmasını gerektiren Avrupa mevzuatı taleplerine ilişkin bir adım öndeydi.

Ocak 2019'dan itibaren Avrupa mevzuatlarına göre tüm yeni teslim edilen 4x2 ve 6x2 Euro 6 ağır hizmet tipi kamyonların (16 ton üzeri) CO2 emisyonu sertifikasına sahip olmaları gerekir. Bu gereklilik, diğer kamyon yapılandırmalarına aşamalı olarak uygulanmaya devam etmektedir. Bu emisyon sertifikası değerleri tüm sektörde kullanılan, standartlaşmış ve sertifikalı Vecto aracı kullanılarak oluşturulmuştur. Böylece bir taşıma operatörü olarak farklı kamyon modellerinin ve markalarının CO2 emisyon değerlerini karşılaştırabilirsiniz.

AB kanunları uyarınca, fabrika olarak yeni teslim edilen tüm kamyonlarımızın CO2 değerini sağlamamız zorunludur. Ayrıca DAF olarak bu bilgiyi, özellikle kamyon satın almaya karar vermeden önce öğrenmeniz gerektiğine inanırız. Benzersiz TOPEC satış aracımız, DAF bayinize siz satın almadan önce ilgilendiğiniz kamyonun CO2 değerlerine dair bilgi verme imkanı sunar. Böylece maksimum açıklık ve şeffaflık elde edilmiş olur.