
Oegema Transport'un DAF XD Electric Hakkında Görüşleri
"Deneyimler beklentileri aşıyor"
Dedemsvaart merkezli Oegema Transport'un uzun yıllardır DAF müşterisi olduğu, araç filosunun renginden belli: Tipik yeşil renk, 1950'lerde DAF'ın fabrika çıkışı sunduğu altı renkten biriydi. 2025'te de aynı rengi kullanmaya devam ediyorlar. DAF ile bu kadar iç içe olunca, DAF'ın sizi sık sık saha testlerine davet etmesi kaçınılmaz. Sonuçta, müşteri geri bildirimi son derece önemli. İşte bu yüzden, filoda XD Electric yer alıyor. Ancak tek neden bu değil.
Teknik Direktör Gerlof Oegema, "Çevreyle nasıl bir ilişki kurduğumuz artık her zamankinden daha önemli," diyor. "Tabii ki yazların giderek daha sıcak ve daha yağışlı geçtiğinin farkındayım. Buna biz de katkıda bulunuyoruz. Her hafta binlerce litre dizel yakıyoruz. Bu şekilde devam edemeyiz."
Zorluklar
Buna karşın daha temiz bir kara taşımacılığına giden yol, bazı zorlukları da beraberinde getiriyor. Oegema bu konuda şöyle diyor: "Elbette kamyonun menzili çok önemli. Ama her şey, kendi tesisinizdeki şarj altyapısıyla başlıyor. Şarj istasyonlarına, güneş panellerine ve kendi akü grubunuza yatırım yapmanız gerekiyor. Elbette yolda da şarj edebilirsiniz, ama bu çok daha pahalıya geliyor." XD Electric günlük uygulamalarda nasıl performans gösteriyor?

"Deneyimler, özellikle menzil açısından beklentileri aşıyor. DAF XD Electric, rakip markadan iki yüz kilometre daha fazla yol yapıyor. Bu çok önemli çünkü bu şekilde yolda yeniden şarj etmeye gerek kalmadan eve dönebilirsiniz. Şarjı ana merkezde yapabiliyoruz, bu da çok daha ucuza geliyor."
Gerlof Oegema, Teknik Direktör
Tamamen ikna oldum
XD Electric'in asıl sürücüsü Leo Kooiker, dizelden elektriğe geçişi nasıl buluyor?
"Birkaç gün içinde tamamen ikna oldum. Ne kadar sessiz bir sürüş ama, genel olarak da çok rahat."
