DAF in Action
Daha fazla hikaye
Daha fazla hikaye
International Truck of the Year jury chairman Florian Engel
"Bazen bir araca bindiğinizde birkaç kilometre sonra özel bir araç kullandığınızı anlarsınız. XD ve XF Electric'i kullanırken tam olarak bunu hissettik. Üstün tahrik hattı, mükemmel görüş, etkileyici verimlilik ve olağanüstü rahatlık. XD ve XF Electric, haklı şekilde oyların büyük çoğunluğunu alarak 'Truck of the Year 2026' seçildi. Yeni bir standart belirlediler."
XD ve XF Electric'in neden International Truck of the Year 2026 seçildiğini açıklamak için Florian Engel'in çok zamana ihtiyacı yok. Engel jüri başkanı olarak ödülü, Lyon'da düzenlenen görkemli gala yemeğinde DAF Trucks Başkanı ve Genel Müdürü Harald Seidel'e takdim etti. "2018 yılında DAF, piyasaya tamamen elektrikli bir kamyon sunan ilk Avrupalı kamyon üreticisiydi. O zamandan beri DAF'ın edindiği deneyim, yepyeni XD ve XF Electric'te açıkça görülüyor. Bunlar, hem operatöre hem de sürücüye bu segmentte en iyi hizmeti sunan, her detayı düşünülmüş araçlar," diyor Engel.
"Jüri olarak, bu araçların saha testine katılan büyük bir uluslararası taşımacılık şirketiyle de görüştük. Bize, dün itibarıyla Hollanda, Belçika ve Lüksemburg'daki tüm dağıtım rotalarına elektrikli XD ve XF'yi seve seve dahil edeceğini belirtti. Ayrıca, Almanya'ya yaptığı ilk seferin tadının damağında kaldığını da ekledi. Aracın ne kadar çok yönlü ve becerikli olduğu açıkça ortada, performanstan hiçbir ödün verilmemiş. XD ve XF Electric, tam ölçekli operasyonları mümkün kılıyor ve bununla birlikte elektrikli kamyonlarda standartları yeni bir seviyeye taşıyor."
International Truck of the Year organizasyonunun kurallarına göre bu unvan, son 12 ay içinde piyasaya sürülen ve kara yolu taşımacılığı verimliliğine en büyük katkıyı sağlayan araca verilir. Tüm adaylar teknolojik yenilik, konfor, güvenlik, sürüş kalitesi, enerji verimliliği, çevresel performans ve işletme maliyetleri kategorilerinde değerlendirilirler.
DAF'ın beş yıl içinde üçüncü kez bu unvanı kazanması, 2026 ödülünü daha da özel kıldı. Bu başarıya, son elli yılda sadece bir kez ulaşıldı. Bundan önce Yeni Nesil XF/XG/XG+ "International Truck of the Year 2022" seçilirken 2023 yılı ödülü ise XD'ye gitti.
Verimliliğe Övgü
International Truck of the Year jürisi (ayrıca bkz. kenar çubuğu içerikleri), Yeni Nesil DAF XD ve XF Electric kamyonları kapsamlı bir şekilde tanıma fırsatı buldu. "Sonrasında hangi jüri üyesiyle konuşursam konuşayım hepsi etkilenmişti. Araçların önemli bir menzile sahip oldukları ortaya çıktı. Kötü hava koşullarında bile tüketimleri oldukça düşük. LFP akü teknolojisinin avantajları ve üstün sürüş konforu her şeyi ortaya koyuyor. XD ve XF Electric'in DNA'sı açıkça ortada: Kabinler sürücüye geniş alan sunuyor, düşük tüketim için son derece aerodinamik ve mükemmel çok yönlü görüş alanı güvenli bir his veriyor."
"Kapsamlı test sürüşleri sırasında tahrik hatlarından da etkilendik. Kamyonlar motor çıkışı ne olursa olsun her zaman güçlü hissettirdi. Dahası, şanzımandan vites geçişini neredeyse hiç fark etmedik. Bu olağanüstü. Modüler araç konsepti aynı zamanda çok çeşitli akü ve dingil yapılandırmaları sunarak operatörlere olağanüstü esneklik sağlıyor," diye ekliyor Engel.
"DAF'ın merkezi olarak monte edilmiş bir elektrik motoru ve geleneksel bir arka dingil kullanma tercihi mükemmel bir uyum sağlamış. Sürüşlerimiz sırasında bu kurulumun en az e-dingilli tahrik hattı kadar enerji tasarruflu olabildiğini belirledik. Buna ek olarak bu yapılandırma, mükemmel ağırlık dağılımı sağlayarak tek bir teknik platformla hemen hemen tüm uygulamaların gerçekleştirilebilmesini sağlıyor. Sonuç olarak bu, XD ve XF Electric'i ödülümüzün haklı kazananları yapan eşsiz bir başarı."
Avrupa'nın önde gelen 23 ticari araç gazetecisinden oluşan jüri, DAF'ın XD ve XF Electric kamyon serisine olağanüstü enerji verimliliği, rafine ancak güçlü tahrik hattı ve gelişmiş teknik mimarisi ile ilgili övgüde bulundu. Ayrıca ödüllü araçlar uzun sürüş menzilleri, avantajlı LFP akü teknolojisi ve üstün sürücü konforu ile de takdir gördü.
Florian Engel
Chairman of the International Truck of the Year jury
Sekiz Ödül Sahibi
DAF, kamyon sektörünün en prestijli ödülünü ilk kez kazanmadı. Kazandığı önceki ödüller şunlardır: DAF 95 (1988), DAF 95XF (1998), DAF LF (2002), DAF XF 105 (2007), DAF CF/XF (2018), DAF XF/XG/XG+ (2022) ve DAF XD (2023).
500 Kilometreyi Aşan Sıfır Emisyonlu Menzil
XD ve XF Electric kamyonlar, PACCAR'ın gelişmiş EX-D1 ve EX-D2 elektrik motorlarından güç alarak 170 kW (230 hp) ile 350 kW (480 hp) arasında güç sağlar. 4x2 ve 6x2 çekiciler ve kamyonlar, 210 ile 525 kWh arasında değişen modüler akü gruplarıyla tek bir şarjla 500 kilometrenin üzerinde sıfır emisyonlu menzil sunar ve optimum şarj planlamasıyla günde 1000 kilometrenin üzerinde bile yol gidebilir.
DAF'ın XD ve XF Electric kamyonları, hem şehir içi ve bölgesel dağıtım hem de uzun mesafe uygulamaları için tasarlanmıştır. Benzersiz güvenlik ve görüş için alçak kabin konumu, ultra alçak cam bel çizgileri ve yenilikçi dijital kamera sistemleri, mükemmel aerodinamikle bir araya getirilmiştir.
PACCAR Power Solutions, enerji dönüşümünü nasıl hızlandırıyor?
Taşıma sektörü, kökten bir dönüşümün eşiğinde duruyor. Fosil yakıtlardan elektrikli araçlara geçiş artık uzak bir rüya olmaktan çıkıp gündelik hayatın bir gerçeğine dönüştü. PACCAR Power Solutions, her ihtiyaca yanıt veren taşımacılık çözümleri portföyüyle bu geçişte öncü bir rol oynuyor.
Yazan: Henk de Lange
PACCAR Power Solutions Avrupa'nın başkanı Michael van Rijen, entegre bir yaklaşımın önemini vurguluyor: "Elektrikli araçlara geçiş, dizel kamyonların yerini alacak bir teknoloji bulmaktan ibaret değil. Yükleme altyapısını, enerji yönetimini ve operasyonel süreçleri tek bir çerçevede buluşturacak, etraflıca düşünülmüş bir yol haritası belirlenmesini gerektiren stratejik bir karar." Van Rijen, işletmelerin sıklıkla uğraşmak zorunda kaldığı pratik sorunları gözlemledi: "Kaç şarj noktasına ihtiyacım olacak? Peki ya şebeke kapasitesi? Hangi sübvansiyonlardan yararlanabiliriz? Müşterilerimize oryantasyondan uygulamaya kadar her konuda adım adım yol gösteriyoruz. Yalnız değiller."
Geleceğe hazır
Van Rijen, elektrikli araçlara geçişin bir gereklilik olmasının ötesinde, büyüme ve yenilik fırsatları da sunduğunun altını çiziyor. "Taşımacıların yalnızca daha sürdürülebilir değil, aynı zamanda daha verimli çalışmalarına da yardımcı oluyoruz," diye ekliyor. İşte PACCAR Power Solutions tam olarak bunu sunuyor: teknik ve ekonomik fizibiliteyi göz ardı etmeden elektrikli taşımacılığa sorunsuzca geçiş yapma olanağı. DAF'ın en yeni nesil elektrikli araçları nasıl en iyi iş ortağınız olduysa PACCAR Power Solutions da gerekli sistemleri sunmaya hazır. Başka bir deyişle, dört dörtlük bir çözüm.
Vizyondan gerçeğe
Bir kamyonu 30 dakikada %80'e kadar şarj edebilen şarj istasyonlarına ek olarak dikkat çeken bir diğer PACCAR Power Solutions çözümü de Akü Enerjisi Depolama Sistemi'dir (BESS). Müşterilerin kendi güneş enerjilerini depolayıp, özellikle de elektrik şebekesi aşırı yük altındayken hızlı şarj için kullanmasına olanak tanır. Gerçek zamanlı verilerden yararlanarak hava koşullarını, enerji fiyatlarını ve enerji tüketimini izleyen Enerji Yönetim Sistemi (EMS) ile birleştiğinde güçlü bir ekosistem oluşturur. Van Rijen, "Bu sistemler, işletmelerin gerek yoğun talep olmayan saatlerde depoladıkları enerjiyi gerekse ürettikleri güneş enerjisinin artan kısmını saklayıp en yoğun saatlerde kullanmasına olanak sağlıyor," diyor. "Ayrıca bu enerji, uygun bir tarifeden şebekeye de geri verilebiliyor. Sonuç mu? Daha düşük enerji maliyetleri, şebeke üzerinde daha az yük ve daha sürdürülebilir bir enerji sistemi."
Geleceğe hazır operasyonlar
Şarj istasyonları, akıllı depolama ve yönetim sistemleri ve her zaman yardıma hazır olan uzman ekibiyle PACCAR Power Solutions, güvenilirlik veya getiriler açısından olumsuz bir etkiye maruz kalmaksızın daha sürdürülebilir hale gelmek isteyen taşımacılık operatörleri için geleceğe hazır bir çözüm sunuyor. Geleceğinize elektrikle güç verin anlamına gelen "Electrify Your Future", içi boş bir pazarlama sloganı değil, size verdiğimiz bir sözdür. Daha temiz, daha verimli ve daha da kârlı bir gelecek için adım atmaya hazır olan işletmelere verdiğimiz bir söz.
Van Pelt firmasını inşa etmek
Van Pelt gerçek anlamıyla bir aile işletmesi. Jos ve Luc kardeşler, şirketi diğer üç kardeşle birlikte işletiyor. Şirketi 1955 yılında kömür tedarikçisi olarak kuran babalarından ve amcalarından devralmışlar. Günümüzde Belçika'nın en büyük yapı malzemesi tedarikçilerinden biri olan şirket, bir inşaat yüklenicisinin ihtiyaç duyabileceği her şeyi temin edebiliyor. Jos van Pelt'in tabiriyle, "Bodrumdan çatıya!"
Yazan: Marit Smoor-Hollander
Kömürden yapı malzemelerine geçiş sürecini nasıl gerçekleştirdiniz? "Sürekli ufak tefek şeyler ekleyerek," diye gülüyor Luc. "Kömürle yola çıktık, o bizi karayolu taşımacılığına götürdü ve yolun sonu inşaat sektörüne çıktı. Küçük bir ölçekle başlayıp operasyonlarımızı istikrarlı bir şekilde genişlettik. Özellikle de ülkenin doğusundaki başka bir şirketi devraldığımızdan bu yana Belçika'da sektörümüzün en büyük tedarikçilerinden biri konumuna geldik. Beton üretimi için kendi gemimizle doğrudan denizden kum çıkarıyor ve Anvers'teki depomuzdan yıllık 600.000 ton kum ve çakıl taşıyoruz."
Soldan sağa: David van Pelt, Jos van Pelt, David (damperli modelin gururlu sürücüsü) ve Luc van Pelt
Oosterweel
Van Pelt'in ulaştığı devasa boyut, şirketin mevcut proje listesinden açıkça anlaşılıyor. Bunlardan biri Oosterweel Link. Schelde nehrinin altından geçerek sol kıyısını Anvers'in kuzeyindeki sağ kıyısına bağlayacak yeni bir tünel. Schelde nehrinin iki yakası arasında ek bir karayolu geçidi sağlayacak. "Gereken beton miktarı o kadar büyük ki sahada kendi beton fabrikamızı kurmaya karar verdik," diye açıklıyor Jos. "Son on yıl içinde üstlendiğimiz en büyük proje."
Her kafadan bir ses çıkıyor
Kardeşler, bir aile şirketini işletmenin her zaman kolay olmadığını kabul ediyor. Jos van Pelt: "Bildiğiniz gibi çoğu ailede olan bir durum bizde de var: Her kafadan bir ses çıkıyor. Herkesin kendine ait sorumlulukları olması için görev paylaşımı yapıyoruz." Beş kardeş 2015 yılında firmanın sahipliğini devraldı. Hepsinin çocukları, torunları var ve o nesiller de işe el atıyor. Jos'un oğlu David yirmi yıldır aile işletmesinde çalışıyor. Luc'ün kızı Lisse de firmaların pazarlamasından sorumlu. "Web sitesi ve tüm iletişimler, hatta çok daha fazlası onun sorumluluğunda" diye gururla anlatıyor.
Mahallemizin DAF bayisi
Jos, kafasında hızlıca bir sayım yaptıktan sonra Van Pelt filosunun farklı markalara ait yaklaşık 90 kamyondan oluştuğunu söylüyor. Bu yıl Van Pelt, filosuna beş yeni "İnşaat" DAF'ı ekledi. Normal modelle karşılaştırıldığında bu kamyonlar, engebeli arazi ve şantiye uygulamaları için daha yüksek bir alt açıklığa, güçlendirilmiş çelik tamponlara, radyatör altı koruyucu plakalara, arazi yazılımına ve ekstra güçlü bir şasiye sahip. Jos: "İlk kamyonumuz da DAF olduğu için hemen içimize yatan bir seçim oldu. Bayinin bize uzaklığı sadece 500 metre ve bu ideal bir durum. O kadar yakın ki sürücü yürüyerek bile ulaşabilir. Bize iyi bir fiyat/kalite oranı sunan mükemmel bir fiyat teklifi verildi ve kararı her zamanki gibi ailecek aldık."
Diğer faktörler
İyi fiyat/performans oranlarına ek olarak DAF'ı tercih etme yönündeki kararlarını etkileyen başka faktörler de vardı. Luc, "Filodaki diğer kamyonlarla karşılaştırıldığında DAF'lar %20'ye kadar daha fazla yakıt verimliliği sağlıyor," diyor. "Operasyonlarımızda sadece yakıt tüketimine odaklanmıyoruz ancak yine de güzel bir artı." Filonun yeni üyelerinden sürücüler de memnun. David: "Özellikle de konfor seviyesini etkileyici buldular. Koltuk çok rahat ve kabin son derece sessiz."
Van Pelt'in kamyonlarını seçme konusundaki yaklaşımı olayı özetliyor: Hep ailecek aldıkları bir karar. Bu yöntem, nesillerdir doğru tercihi yapmalarını sağlamış.
Bir büyük atılım daha
DAF Trucks, 2021'de piyasaya sunduğu Yeni Nesil kamyonlara daha da fazla iyileştirme kazandırdı. Ne de olsa DAF olarak yerinde saymaktansa ilerlemenin hep daha iyi olduğuna inanıyoruz. Yakıt verimliliği, güvenlik, bağlantı ve sürücü konforu konusunda yeni standartlar belirleyen bir dizi yenilik, DAF'ın sürdürülebilirliğe ve en önemlisi de müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamaya olan bağlılığını vurgulamaktadır.
Yazan: Gérard de l'Ainge
En kayda değer iyileştirmelerden biri, güç aktarma sistemlerinin daha da optimize edilmiş olması. PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar artık Miller yakıt ilkesi, optimize edilen bir turbo ve akıllı bir soğutma sıvısı pompası gibi yeni teknolojilerle donatılıyor. Hepsinin ortak amacıysa daha yüksek taşıma verimliliği elde etmek.
Üstelik dahası da var. Yeni arka dingil yapılandırmaları ve otomatik Traxon şanzımandaki gelişmiş vites değiştirme stratejisinin yanı sıra motor devri daha da düşürülmüştür. Bunların birleşimi sadece yakıt tüketimini azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda kabindeki gürültü seviyelerini de azaltıyor. Seyir hızındayken adeta çıt çıkmıyor.
Kolay para!
DAF Transport Efficiency felsefesinden maksimum faydayı elde etmek için bir adım daha ileri gidiyoruz. XD, XF, XG ve XG+ serilerindeki tüm 4x2 ve 6x2 modelleri standart olarak düşük dönme dirençli A etiketli lastikler, bir aerodinamik paketi ve geleneksel aynaların yerini kameraların aldığı DAF Digital Vision System ile donatılacak. Bu özelliklerin birleşimi, daha fazla sürücü konforu ve daha da yüksek güvenlik seviyeleri sağlamakla kalmıyor, verimli yakıt tüketimi ve daha düşük CO2 emisyonlarının yanı sıra daha düşük ücret oranlarına katkıda bulunabilecek iyileştirilmiş VECTO performansı sunuyor. Tüm bu yenilikler, Yeni Nesil DAF kamyonlarının hali hazırda sağladığı %10'luk yakıt tasarrufunun üzerine %3'e varan ek tasarruf sağlıyor. Kolay para!
B100 FAME için uygun
Tüm DAF kamyonları zaten CO2'de %90'a kadar azalma (kuyudan tekere) sağlayabilen HVO kullanımı için uygundu. Bununla birlikte, bazı yeni nesil modeller %100 B100 FAME biyodizel ile de çalışabiliyor. Bu sayede DAF'ın sürdürülebilir taşımacılık çözümlerine yönelik artan talebi karşılaması mümkün oluyor.
Standart olarak PACCAR Connect
"DAF Transport Efficiency – Getirilerinizi en üst düzeye çıkarır" sloganı, DAF olarak müşterilerimizin katettiği kilometre başına elde ettikleri getiriyi en üst düzeye çıkarma kararlılığımızı özetliyor. Bunun en güzel örneklerinden biri, taşımacılara filolarının ve sürücülerinin performansı hakkında gerçek zamanlı bilgiler sunan çevrimiçi filo yönetim platformu PACCAR Connect'tir. Bütün DAF programındaki tüm yeni modellerde PACCAR Connect aboneliği standart bir özelliktir.
Filo yöneticileri, kullanıcı dostu panoyu kullanarak araçlarını takip edebilir, performans analizi yapabilir ve bakım programları oluşturabilir. Coğrafi sınırlama, sürüş analizi ve kablosuz yazılım güncellemeleri gibi işlevler sayesinde araçların yönetimi daha verimli ve proaktif hale getirilebilir. PACCAR Connect mevcut lojistik sistemleriyle uyumlu olduğu için müşterinin iş operasyonlarına kolayca entegre edilebilir.
En üst seviye güvenlik
Yeni DAF XD, XF, XG ve XG+ modellerinin verimliliğe ek olarak öne çıktığı bir konu da güvenliktir. Tüm modeller standart olarak kapsamlı birtakım Gelişmiş Sürücü Yardımı Sistemleri (ADAS) ile donatılmıştır. AEBS gelişmiş acil durum fren sistemi, DAF Side & Turn Assist, Şeritten Ayrılma Uyarısı ve Uyarlanabilir Hız Sabitleyici sistemlerinin her biri güvenli sürüş deneyimine katkıda bulunur. Yeni özellikler arasında Drive-off Assist ile en son Drowsiness ve Distraction Detection sistemleri de yer alıyor. Bunların ilki, araç durur haldeyken veya kalkış sırasında sürücüyü kamyonun etrafındaki hassas yol kullanıcıları konusunda uyarır. Drowsiness Detection, sürücünün tetikte olup olmadığını izler.
Yeni olmasa da kesinlikle benzersiz olan bir özellik, Programlanmış Kabin Yer Değiştirme Sistemi veya kısaca ProCaDis. Bu sistem, önden çarpışma durumunda kabinin kontrollü bir şekilde geriye doğru hareket etmesini sağlayarak enerjinin bir kısmının emilmesini ve kabinin şasiye bağlı kalmasını mümkün kılar. Bu, bir Yeni Nesil DAF kamyonunu yoldaki en güvenli araçlardan biri kılan çok sayıda benzersiz güvenlik özelliğinden yalnızca biri.
Sürücü konforu bir öncelik
DAF, başarılı taşımacılık şirketlerinin olmazsa olmaz bileşenlerinden birinin mutlu sürücüler olduğunun hep farkında olmuştur. Sonuçta mutlu sürücü, iyi sürücü demektir. Bu nedenle kabin konforuna çok özen gösteriyoruz. XD, XF, XG ve XG+ modellerinin her biri benzersiz bir iç alan, birinci sınıf bir tasarım ve olağanüstü kullanım kolaylığı sunuyor.
Güç aktarma sisteminin optimize edilmesi, devir/dakika düşüşü sayesinde seyir hızında daha düşük gürültü seviyeleri ile sonuçlanmıştır. Vites değiştirme stratejisinin daha da iyileştirilmesi, daha da pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlıyor. Kaldı ki Yeni Nesil bu açıdan zaten rakiplerinin çok ilerisindeydi.
"XD, XF, XG ve XG+ modellerinin her biri benzersiz bir iç alan, birinci sınıf bir tasarım ve olağanüstü kullanım kolaylığı sunuyor."
Sonuç
Piyasanın en iyi kamyonu artık daha da iyi. Yeni DAF XD, XF, XG ve XG+ kamyonlar, teknolojik yenilikleri hem taşıyıcı hem de sürücü için pratik avantajlarla bir araya getiriyor. Ek verimlilik, güvenlik, bağlantı ve konfor iyileştirmeleri, DAF'ın bir büyük atılım daha yaptığı ve sektörde çıtayı yeni bir seviyeye taşıdığı anlamına geliyor.
New Generation DAF XG⁺, XG and XF
Discover the New Generation DAF trucks for long and heavy haulage.
New Generation DAF XD
Discover the New Generation DAF trucks for distribution and vocational applications.
Geleceğe hoş geldiniz
Karayolu taşımacılığının geleceği artık ufuktaki uzak bir nokta değil; çoktan başladı ve hızla ilerliyor. Bu sayıda, gelişen dizel teknolojisinden tutun tamamen elektrikli kamyonlara ve akıllı enerji yönetim sistemlerine kadar en son gelişmelerden bazılarını masaya yatırıyoruz. Ne de olsa yenilik, DNA'mızın bir parçası.
Güncellenen Yeni Nesil DAF kamyonları bir kez daha standartları belirliyor. Geliştirilen güç aktarma sistemleri, ileri seviye güvenlik sistemleri ve rakipsiz sürücü konforu ile verimlilik, sürdürülebilirlik ve güvenliğin gayet uyumlu bir bütün oluşturabileceğini gösteriyoruz. Aynı zamanda sıfır emisyonlu ürün yelpazemizi, şehir içi dağıtımdan uzun mesafe taşımacılığına kadar her uygulamaya hazır olan, kendini ispatlamış XB, XD ve XF Electric'i içerecek şekilde genişletiyoruz.
Tabii tek başına teknoloji yeterli değildir. Enerji dönüşümü, entegre bir yaklaşım gerektirir ve akıllı yükleme, enerji depolama ve gerçek zamanlı filo yönetimi çözümleri ile müşterilerimizin yalnızca daha sürdürülebilir değil, aynı zamanda operasyonları açısından daha akıllı ve kârlı olmalarına da yardımcı oluyoruz.
Bu DAF in Action sayısındaki tüm hikayelerin ortak paydası: ilerleme. Kendi içinde bir hedef olarak değil, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardım edecek bir araç olarak. Tercihiniz ister dizel ister elektrikli olsun, birlikte daha temiz, daha güvenli ve daha verimli bir taşımacılık dünyası inşa edebiliriz.
Keyifli okumalar!
Harald Seidel
Başkan
DAF Trucks N.V.
Ford & Slater, elektrikli kamyon devrimini hakkıyla benimsiyor
İngiltere'de Rugby'den Newcastle-upon-Tyne'a uzanan 16 ayrı noktada hizmet veren köklü DAF bayisi, artık elektrikli modellerin servis ve onarımı üzerine eğitim almış 40 teknisyen istihdam ediyor. Elektrikli araçlar ve sürdürülebilirlikten sorumlu yönetici Josh Spencer, "Çalışanlarımız önce IMI (Institute of the Motor Industry) 3. Seviye kursunu, ardından da DAF'ın kendi eğitim kurslarını tamamladı," diyor. "Ayrıca enerji dönüşüm sürecinde müşterilerimizi en iyi şekilde desteklemek için çok daha fazlasını yapıyoruz."
Yazan: Steve Banner
Ford & Slater ortak genel müdürü Tim Strevens şunları söylüyor: "Elektrikli kamyon satışları gittikçe artacağı için bunların bakımı konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olmamız gerekiyor. Bu doğrultuda, her açıdan tamamen hazırlıklı olmamız için teknisyenlerin ürünü tam olarak anlayabilmesi amacıyla Eindhoven'daki DAF teknik ekibiyle birlikte çalışması dahil olmak üzere bir süredir DAF ile birlikte çalışıyoruz."
ZEHID programı
Edindikleri yeni becerilere önümüzdeki yıllarda ihtiyaç duyacaklarından şüphesi olmadığını söyleyen Spencer, şöyle devam ediyor: "Birleşik Krallık Hükümeti'nin ZEHID programına dahil olan işletmelerin yakında kullanmaya başlayacağı 60 elektrikli kamyonumuz var ve bunların üçte biri, Ford & Slater bayilerinin hizmet verdiği bölgelerde faaliyet gösterecek." ZEHID, Sıfır Emisyonlu Ağır Vasıtalar ve Altyapı Tanıtım ifadesinin kısaltması. Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı'nın 200 milyon sterlin (237 milyon avro) destek verdiği bu programın amacı, Britanya'da sıfır emisyonlu kamyonlara geçiş sürecini hızlandırmak.
"Üreticilerin CO2 salınımlarını azaltmasını gerektiren mevcut yasaların değişmeyeceğini varsayarsak elektrikli kamyonların 2029 yılına kadar yeni kamyon pazarının %45'ini oluşturabileceğini öngörüyoruz."
Tim Strevens
Şirket ortağı
Hızlı şarj cihazları ve elektrikli yedek parça kamyonetleri
Leicester, Norwich, Peterborough ve Spalding şubelerini 180 kW DC PACCAR hızlı şarj cihazlarıyla donatan Ford & Slater, güneş panellerine de yatırım yapıyor. Spencer, önümüzdeki 12 ila 18 ay içinde mevcut hızlı şarj cihazı sayısını iki katına çıkarmayı planladıklarını söylüyor. Tüm istasyonlarında bulunan iki veya üçer adet 22 kW AC şarj cihazı, işletmenin elektrikli yedek parça kamyonetleri tarafından yaygın olarak kullanılıyor. Spencer, "Yakın zamanda sipariş ettiğimiz 33 şirket aracından üçü hibrit, geri kalanıysa elektrikli", deyip ekliyor: "Elektrikli bir araçtan çıkıp potansiyel müşteriye gerekli parçaların elektrikli bir kamyonetle teslim edileceğini söyleyebildiğinizde elektrikli kamyon satmak çok daha kolay oluyor." Ford & Slater, sıfır emisyonlu DAF'ları destekleyen ilk bayilerden biriydi. Spencer, "Son dört yıldır tam zamanlı olarak bu alanda görev yapıyorum," diyor. "2021 yılında bir LF Electric almış ve Mart 2022'den itibaren taşımacılık filolarına tanıtmaya başlamıştık," deyip sözlerini şöyle tamamlıyor: "Buradaki tüm bayiler arasında en çok elektrikli LF kamyon satışını bizim yaptığımızı tahmin ediyorum."
%45
Strevens, "Beş satış konumumuzun tamamı DAF Elektrikli Kamyon Merkezi," diyor. "Üreticilerin CO2 salınımlarını azaltmasını gerektiren mevcut yasaların değişmeyeceğini varsayarsak elektrikli kamyonların 2029 yılına kadar yeni kamyon pazarının %45'ini oluşturabileceğini öngörüyoruz. Ayrıca, dizel modellerden daha uzun bir ilk kullanım ömrüne sahip olacaklarını ve yedi sekiz yıl boyunca ilk operatörlerinin hizmetinde kalacağını düşünüyoruz," deyip şöyle devam ediyor: "Özellikle de yedi sekiz yıl içinde birçok Birleşik Krallık şehrinde sıfır emisyon bölgeleri olacağı göz önünde bulundurulunca, talep görecekleri bir ikinci el pazarı olacağından eminiz."
Bakım hala şart
Elektrikli araçlar daha az hareketli parçaya sahip olduğu için dizellere göre daha az servis gerektirse de hiç servis gerekmeyeceği anlamına gelmez. "Soğutma devreleri olduğunu, ayrıca kamyonlarımızın çift elektrikli motor ve üç vitesli episiklik şanzımanla donatıldığını unutmayın," diyor. Sıfır emisyonlu kamyonların da direksiyonları, süspansiyon sistemleri ve lastikleri olduğundan, tıpkı dizel araçlar gibi onların da Birleşik Krallık'taki kamyon operatörleri için zorunlu olan periyodik güvenlik kontrollerinden geçmesi gerekiyor. Josh Spencer: "Ford & Slater olarak biz hazırız."
WhatsApp grubu
Her geçen gün hizmete giren elektrikli kamyon sayısı artsa da şu anda toplam sayı hala düşük ve teknisyenlerin dizel modellerle karşılaşma olasılığı çok daha yüksek. Peki bu nedenle elektrikli araç servis ve onarım becerileri açısından paslanma tehlikemiz yok mu? Spencer, böyle bir tehlike olabileceğinin farkında. "Biz de bu yüzden tüm elektrikli araç teknisyenlerimizi, bakım gereksinimlerindeki değişiklikler hakkında düzenli olarak güncellemelerin yapıldığı özel bir elektrikli araç WhatsApp grubuna aldık," deyip ekliyor: "Bu tür gelişmelerden haberdar olmaları, elektrikli araçlar konusunda bilinçli kalmalarına yardımcı oluyor. Elektrikli bir kamyonun bakımını yaparken güvenlik en önde gelmeli ve Ford & Slater'ın atölyeleri buna uygun donanımlara sahip. Güvenlik bariyerleri, uyarı işaretleri ve yalıtımlı aletlerimiz var. Ayrıca ekiplerimizi desteklemek için eksiksiz bir bütün halinde Güvenli Çalışma Sistemleri geliştirdik."
"Şarj cihazlarımızı üçüncü taraflara kullandırmanın muazzam bir gelir fırsatı yaratacağını öngörüyoruz."
Josh Spencer
Elektrikli araçlar ve sürdürülebilirlikten sorumlu yönetici
Yeni iş fırsatı olarak şarj altyapısı
Ford & Slater, elektrikli araç pazarındaki büyümeyi çok ciddiye alıyor. Spencer, uzun vadede filoların kendi tesislerine kurduğu şarj cihazlarının onarım ve bakımının bir fırsata dönüşebileceğini belirtiyor. PACCAR, bayilerin satması için çeşitli şarj cihazları sunuyor. Strevens, Ford & Slater'ın taşımacıların ihtiyaç duyacakları şarj tesislerini desteklemek için yeterli güce sahip olmalarına yardımcı olmak amacıyla DAF ve PACCAR'ın yanı sıra altyapı sağlayıcılarıyla birlikte çalıştığını söylüyor. Spencer: "Şarj cihazlarımızı üçüncü taraflara kullandırmanın muazzam bir gelir fırsatı yaratacağını öngörüyoruz. Leicester tesisimiz M1 otoyolundan yalnızca bir mil uzaklıkta olduğundan, önümüzdeki beş yıl içinde on adede kadar şarj cihazı kurabiliriz. Hatta kamyonlarının şarj olmasını bekleyen sürücülere hizmet verecek bir kafe bile açabiliriz."
Son sözü Tim Strevens'a bırakalım: "Elektrikli araçlara geçiş hem operatörler hem de bayiler için büyük bir dönüşüm. Bu dönüşümde bir rol oynamaktan gurur duyuyoruz."
Enerji dönüşümü iş ortağınız
Elektrikli taşımacılığa geçiş, daha sürdürülebilir bir filoya sahip olmayı hedefleyen birçok işletme için önemli bir adımdır ancak elektrikli kamyon satın almaktan çok daha fazlasını kapsar. DAF bunu herkesten iyi bildiğinden, eksiksiz bir elektrikli araç programı sunmakla kalmayıp aynı anda birçok farklı destek hizmeti de sağlıyor. İşte bu yüzden DAF, enerji dönüşümünde ideal iş ortağınız.
Yazan: Henk de Lainge
2018 yılında DAF, piyasaya tamamen elektrikli bir kamyon sunan ilk Avrupalı kamyon üreticisi oldu. Günümüzde XB, XD ve XF Electric'ten oluşan bu seri, şehir içi dağıtımdan uzun mesafe taşımacılığına kadar her tür uygulama için kapsamlı bir sıfır emisyonlu araç yelpazesi sunuyor. Her model maksimum verimlilik, güvenlik ve konfor düşünülerek tasarlandı. Ancak DAF, sadece araçları sunmanın çok daha ötesine geçiyor. Enerji dönüşümü entegre bir yaklaşım gerektirdiğinden, DAF'ın yanıtı da kapsamlı bir çözüm ve hizmet paketi oldu.
DAF Elektrikli Kamyon Merkezleri: uzmanlık yanı başınızda
Avrupa'daki tüm DAF satış bayilerine resmi olarak DAF Elektrikli Kamyon Merkezi unvanı verilmiştir. Bu da son derece eğitimli teknisyenler, özel olarak uyarlanmış atölyeler ve halka (yarı) açık şarj istasyonları sundukları anlamına geliyor. Müşterilerimiz uzman tavsiyeleri, profesyonel hizmetler ve hızlı parça temini konusunda bu bayilere güvenebilir.
TOPEC ile akıllı araç yapılandırması
DAF bayileri, belirli bir uygulama için doğru elektrikli kamyon tipini belirlerken TOPEC sistemini kullanır. Bu gelişmiş satış platformu, araç yapılandırmalarıyla müşteri verilerini birleştirerek rotalar, şarj aralıkları ve enerji tüketimine ilişkin simülasyonlar sağlar. Bayilerin kilometre başına en yüksek getiriyi sağlayacak optimum teknik özellikleri net bir şekilde belirlemesine olanak sağlar. İhtiyaçlarına en uygun elektrikli kamyonun hangisi olacağını öğrenmek isteyen herkes DAF web sitesini ziyaret ederek XB, XD ve XF Electric modellerini 3D Çevrim İçi Kamyon Yapılandırıcı'da inceleyebilir.
Maksimum verimlilik eğitimi
Bir sürücüye elektrikli kamyonun anahtarları teslim edilirken aracın nasıl kullanılacağına dair kapsamlı talimatlar sağlanır. DAF ayrıca özel sürücü eğitim programları için de kuponlar sunar. Sürücüler, eğitim boyunca akıllı şarj uygulamalarını, rejeneratif frenlemeyi ve verimli sürüş davranışlarını uygulayarak enerji tüketimini nasıl en aza indirebileceklerini öğrenir. Bu sayede her kWh'den maksimum verimi almaları mümkün olur.
PACCAR Connect: performans gözetim altında
Tüm elektrikli DAF kamyonlarında standart olarak çevrimiçi filo yönetim platformu PACCAR Connect bulunur. Taşımacılar bunu kullanarak araçlarının ve sürücülerinin performansını 7/24 izleyebilir. PACCAR Connect enerji tüketimi, akü durumu ve aracın menzili dahil olmak üzere verimli rota planlaması için önemli olan tüm unsurlara ilişkin bilgi sağlar. Mevcut lojistik yazılımlarıyla uyumlu olan PACCAR Connect, sürücünün rotalar ve şarj istasyonları hakkındaki bilgilere hızlı ve kolay bir şekilde erişebileceği DAF Truck Navigation sistemine bağlı olan mobil hizmetler sunar. Ayrıca isteğe bağlı olarak aracın teknik durumu ve planlı bakım hakkında bilgi sağlayan Araç Sağlığı modülü de mevcuttur.
Finansman ve bakım: dertsiz tasasız sürüş
DAF, elektrikli araçlara geçişi daha da cazip hale getirmek için MultiSupport bakım ve onarım sözleşmelerini rekabetçi fiyatlarla sunar. PACCAR Financial aracılığıyla, her işletmenin ihtiyaçlarına uygun seçeneklerle finansman olanağı da vardır.
Müşteriye özel şarj çözümleri
DAF ayrıca 20-360 kW arasında değişen kapsamlı bir PACCAR şarj istasyonu programı sunmaktadır. 20-50 kW aralığındaki şarj cihazları gece boyu şarj için kullanılabilirken, 120-180 kW aralığındaki şarj cihazları yolculuk molalarında hızlı şarj için idealdir. Hatta 360 kW'lık güçlü şarj cihazı, aynı anda iki kamyonu şarj edebilir. Maksimum esneklik için mobil şarj cihazları da mevcuttur. Enerji tedarikini optimize etmek isteyen müşteriler içinse DAF tarafından PACCAR Power Solutions aracılığıyla mikro şebeke kurulum desteği sunulmaktadır (ayrıca bkz. 20. sayfa). Bu kurulumlar güneş panellerinden, Akü Enerjisi Depolama Sistemlerinden (BESS) ve Enerji Yönetim Sistemlerinden (EMS) oluşan farklı kombinasyonları içerebilmektedir. Doğal olarak tüm boyutlar dikkate alınır: filonun boyutu, şarj programları, şebeke kapasitesi ve enerji ücretleri.
Sürdürülebilir taşımacılığa giden yolda yanınızdayız
Kapsamlı bir elektrikli kamyon serisi, akıllı şarj çözümleri, uzman tavsiyeleri ve güçlü dijital araçlarıyla DAF, sürdürülebilir taşımacılığın geleceğini şekillendirmek için müşterileriyle birlikte çalışmaya hazır. "DAF Transport Efficiency – getirilerinizi en üst düzeye çıkarır," diyen Pazarlama ve Satıştan sorumlu DAF Yönetim Kurulu üyesi Bart Bosmans, şöyle devam ediyor: "Enerji dönüşümü yolculuklarında müşterilerimize mümkün olan en iyi desteği vermek amacıyla sunduğumuz pek çok çeşit kamyon ve hizmet için de aynısı geçerli."
Sessiz ve temiz çöp toplama
Yakın bir zamanda Hollanda'nın Scherpenzeel kentindeki Remondis atık yönetimi şirketinde bir elektrikli DAF hizmete girdi. XD Electric 220 modeli araç, bir Haller Magnum üstyapısıyla donatılarak Hollanda'daki ilk tamamen elektrikli DAF arka yüklemeli kamyonu oldu. Filo yöneticisi René Knoop, "Sessiz bir çöp kamyonu insanların hoşuna gidiyor," diyor.
Yazan: Guus Peters
Fotoğraflar: Marieke van Grinsven
Remondis, küresel ölçekte geri dönüşüm, su kaynağı yönetimi, endüstriyel ve yerel yetkili makam hizmetleri alanlarında faaliyet gösteren bir Alman şirketidir. İki bin çalışanıyla Hollanda'nın en büyük geri dönüşüm şirketlerinden biridir. Remondis'in Kuzey Doğu Hollanda filosunun başındaki, mizah yönü güçlü olan René Knoop, çöp konteynerleri ve temizliği üzerine saatlerce konuşabilir: haftada bir boşalttığımız tekerlekli çöp kovalarından tutun şantiyelerde kullanılan endüstriyel atık kasalarına ve tam kırk metreküp atık alan, sınırsız bir kapasiteye sahipmiş gibi gelen devasa konteynerlere kadar her şey. İşte bu konteynerlerin ve içlerindeki her şeyin toplanması, Remondis'in ve etkileyici kamyon filosunun sorumluluğunda.
Yıldızlı pekiyi
Knoop'a göre, yeni DAF kamyonları XD Electric 220'nin teslimi unutulmayacak bir andı. "Köşeyi dönüp geldiğini gördüğümüz halde hiçbir şey duyamamıştık. Harika bir histi. Bazen sürücüye "Şehir merkezinde kullanımı nasıl? Bisikletliler seni fark ediyor mu?" diye soruyorum ve şu cevabı alıyorum: "Bazen kırmızı ışıkta diplerine kadar yanaştığım halde beni duymuyorlar. Bu yüzden çok dikkatli olmam gerekiyor." Öte yandan, şehir içinde balkonlarında oturan insanların yanlarından geçerken beğendiklerini gösteren el işaretleri yaptıklarını söylüyor. Bu kadar büyük bir aracın bu kadar az gürültü çıkardığını görmek insanları şaşırtıyor. Sessiz bir çöp kamyonu herkesin takdirini kazanıyor. Böyle anlar sürücüleri de hep mutlu ediyor."
"Elektrikli kamyonlar konusunda daha fazla deneyim kazanmak istiyoruz. Ne de olsa on yıl içinde, belki de daha yakın bir zamanda zorunlu olacak."
René Knoop, filo yöneticisi
Daha düşük emisyonlar
Remondis'in şu anda Hollanda'da faaliyet gösteren altı elektrikli kamyonu var ve bunlardan ülkenin doğusunda bulunan üç tanesi Knoop'un sorumluluğunda. Şirketin Scherpenzeel tesislerinde bulunan yeni XD Electric 220'nin gereksinimlerine son derece uygun olduğunu düşünüyor. "Emisyonların düşürülmesini hedefleyen bir dizi atık yönetimi şirketinin yer aldığı ortak bir girişim olan Open Waste için kullanılıyor. Elektrikli bir araç tam da bu planda aradığımız şey. Remondis ayrıca elektrikli kamyon deneyimini artırma konusunda da çok istekli. Elektrikli araç kullanımı, sürdürülebilirlik konusundaki hedeflerimize mükemmel bir uyum sağlıyor. Emisyonlar açısından yapısal bir düşüş sağlamak ve daha temiz bir çevreye katkıda bulunmak istiyoruz. Elektrikli araç kullanımını sadece yenilikçi değil, aynı zamanda uzun vadeli stratejimiz için mantıklı bir adım olarak da görüyoruz. Operasyonlarımızın her boyutunda temel çıkış noktamız sürdürülebilirlik."
Remondis'in filosuna katılan en yeni üye bir DAF XD Electric 220 FAN (6x2) Day Cab. Bir Haller Magnum GPM üstyapısı (Hollanda'da üretilmiştir) ve 5 kg hassasiyetle 12.000 kg'a kadar yük tartabilen bir Welvaarts tartma sistemi (Avrupa 3. sınıf kalibrasyonlu) ile donatılmış.
Saat gibi çalışıyor
Remondis'in elektrikli araç kullanımı üzerine yürüttüğü tartışmalarda, konunun aşırı şebeke yüklenmesine gelmesi fazla sürmedi. Neyse ki Knoop'a göre bu durum, Remondis için bir sorun yaratmadı. "Bu konumda kaç araç olacak?" veya "Aynı anda kaç araç şarj edeceksiniz?" gibi sorularla karşılaşmanız kaçınılmaz. Ancak Scherpenzeel'de her şey saat gibi işledi çünkü zaten daha önce iki elektrikli araçtan deneyimliydiler. Knoop, Remondis'in şirket içi bir PACCAR hızlı şarj cihazı olduğunu ve kamyonun bütün gün çalışmasına yettiğini söyleyip şöyle ekliyor: "Çöp toplama için elektrikli kamyon ideal. Rotasını tamamlayıp geri döndüğünde çoğu zaman aküde yüzde otuz ila kırk şarj kalmış oluyor. Üstelik tekrar tam şarj olması sadece beş saat sürüyor. Katetmesi gereken mesafe doğal olarak bir rol oynasa da aracın nasıl kullanıldığı da önemli. Genel olarak araçlarımızın günlük katettiği mesafe fazla uzun olmasa da PTO saati tüketimleri ciddi boyutlara ulaşıyor ve bu önemli bir etken çünkü üstyapının çalışma süresi, aracın sürüş süresini aşıyor."
Tekerlekli çöp konteyneri
Dediğim gibi, yeni DAF'ın çok uzun mesafeler katetmesi gerekmiyor ancak günde 100 ila 140 çöp konteyneri boşaltması gerekiyor. XD Electric 220'nin boşaltabildiği büyük tekerlekli çöp konteynerlerinin her biri biner litrelik hacme sahip ve çoğu restoranın veya işletmenin birden fazla konteyneri oluyor. Knoop, "Bazı müşterilerimizin çöp kutularının her gün boşaltılması gerekirken bazılarını iki ayda bir boşaltmamız yetiyor," deyip ekliyor: "Bunun için de çok fazla planlama gerekiyor. Bir müşteri bizi arayıp "Yarın çöp konteynerlerimizi boşaltabilir misiniz?" diye sorduğunda programımıza alabilmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz."
Sürücüler
Peki sürücüler? "Tabii onların da hepsi farklı tepkiler veriyor," diyerek gülüyor Knoop: "Bazen biraz tereddüt ediyorlar ancak kamyonun direksiyonuna geçtikleri anda tavırları değişiyor. Her halükarda, en sık kullanan sürücü halinden gayet memnun. Bir keresinde yan yükleyicili bir DAF sürme fırsatım olmuştu ve bayılmıştım."
DAF XD Electric
DAF XD Electric bölgesel dağıtım ve şehir içi dağıtım için idealdir. Sıfır emisyon uygulamaları için 500 km'ye kadar çok yönlü taşıma çözümü.
Geleceğe hazır
Son yıllarda DAF, sürdürülebilir karayolu taşımacılığı dönüşümünde sektör lideri konumuna yerleşti. Tamamen elektrikli Yeni Nesil XB, XD ve XF Electric'in çıkışıyla birlikte DAF, hem şehir içi hem de uzun mesafe taşımacılık için her ihtiyaca yanıt veren bir sıfır emisyonlu kamyon serisi ortaya çıkardı. Her uygulama için özel hazırlanmış bir çözümümüz var!
Yazan: Henk de Lange
2018 yılında DAF, piyasaya tamamen elektrikli bir dağıtım kamyonu sunan ilk Avrupalı kamyon üreticisi oldu. Aradan geçen zamanda sayısız DAF Elektrikli Kamyonu, Avrupa'nın dört bir yanında süpermarketlere mal tedariği, konteyner taşımacılığı, çöp toplama ve daha pek çok uygulamanın altından başarıyla kalkıyor. Şimdiyse Yeni Nesil elektrikli kamyonların çıkışıyla birlikte DAF, ürün gamını daha da yükseklere taşıdı. Tamamen elektrikli olan XB, XD ve XF Electric modelleri, bol ödüllü Yeni Nesil DAF kamyonlarını temel almaktadır. Gelişmiş teknolojilerle DAF'ın her an güvenebileceğiniz DNA'sını bir araya getiriyorlar: Sektör lideri verimlilik, güvenlik ve sürücü konforu.
DAF XB Electric
Yeni DAF XB Electric, özel olarak şehir içi ve bölgesel dağıtım için geliştirilmiştir. Kamyonun 3,55 metreden başlayan dingil mesafeleri ile 12, 16 ve 19 tonluk modelleri mevcuttur. Kompakt kabini, alçak giriş konumu ve küçük dönüş çapı sayesinde son derece yüksek olan manevra kabiliyeti ile XB Electric, yoğun şehir merkezleri için idealdir.
XB Electric, kapasitesi 120-190 kW arasında değişen ve torku 3.500 Nm olan bir PACCAR EX-M1 veya EX-M2 motordan güç alır. Akü yapılandırmasına (141, 210 veya 282 kWh) bağlı olarak menzili 350 kilometreye kadar çıkabilmektedir. Her DAF Electric modelinde standart olarak sunulan LFP aküler kobalt ve nikel içermez, termal açıdan son derece dengelidir ve uzun bir kullanım ömrüne sahip olacak şekilde tasarlanmıştır. Normal şebeke elektriği (22 kW'a kadar AC) veya hızlı şarj (150 kW'a kadar DC) kullanılarak şarj edilebilir. Hızlı şarj ile %20'den %80'e kadar şarj edilmesi yaklaşık 40 ila 70 dakika sürer.
Güvenlik ve konfor
XB Electric ayrıca güvenlik ve konfor açısından da kuralları baştan yazıyor. Bu kamyon AEBS, DAF Turn Assist, Drowsiness Detection ve Speed Limit Recognition gibi gelişmiş yardımcı sistemlerle donatılmıştır. Her yönde mükemmel görüş alanı sunan kabinde modern bir dijital ekrana, konforlu koltuklara ve yüksek kaliteli döşemelere yer verilmiştir. Tıpkı diğer tüm DAF XB'ler gibi.
DAF XD ve XF Electric
DAF, daha ağır uygulamalar ve uzun mesafeli taşımacılık için XD ve XF Electric'i geliştirmiştir. Bu kamyonlar, kapasitesi 170-350 kW arasında değişen ve 2.400 Nm'ye kadar torka sahip olan güçlü PACCAR EX-D1 ve EX-D2 e-motorlarıyla donatılmıştır. Güç aktarma sistemleri, 210-525 kWh kapasiteli 2 ila 5 modüler akü grubuna bağlıdır ve kamyonların tek bir şarjla ulaştığı menzil 500 kilometrenin üzerindedir.
Günlük 1.000 sıfır emisyonlu kilometre
Akıllı araç ve şarj planları sayesinde bu kamyonlar, günlük 1.000 kilometreye kadar sıfır emisyonlu menzile sahip. Kamyonlar, DC şarj (isteğe bağlı) ve 325 kW'a kadar DC hızlı şarj (standart) ile uyumludur. Üç gruplu bir akü, 45 dakikada %80'e kadar şarj edilebilir. Panoramik ön cam, çıkıntısız yüzeyler ve dijital aynalar gibi ayrıntılardan oluşan kabinin aerodinamik tasarımı, enerji tüketiminin düşük olmasına katkıda bulunuyor. XB Electric'te olduğu gibi bu kamyonlarda da sekiz yıla kadar garantili LFP aküler kullanıyor.
Standart olarak esnek ve kasa yapımcı dostu
XB, XD ve XF Electric, kasa yapımcılarının işini olabildiğince kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Akülerin modüler yerleşimi sayesinde, park ayakları gibi ek özelliklerin montajı için de yeterince yer ayrılmıştır. Ayrıca isteğe bağlı olarak ayrı bir jeneratör gerekmeden soğutma üniteleri gibi ekipmanlara güç sağlanması için kullanılabilen 650 V e-PTO (25 veya 90 kW) mevcuttur. Üstelik DAF, yan yükleyicileri kullanarak çöp toplama gibi özel uygulamalar için kullanıma hazır bir Bolt & Play paketi bile sunuyor. Bu pakette bir e-PTO'nun yanı sıra, üstyapı ile şasi arasında optimum entegrasyon için montaj braketleri ve soketler yer almaktadır.
Safety and comfort of the highest level
DAF’s electric trucks are equipped with a wide range of safety systems, including the DAF Digital Vision System, DAF Corner View, City Side & Turn Assist and Lane Change Assist. These systems help the driver to spot vulnerable road users in front of and alongside the truck – very important in urban environments. It goes without saying that the level of comfort offered by the electric XB, XD and XF is very high. The cabs are spacious, ergonomically designed and equipped with digital displays that provide information on the electric powertrain at a glance. The seats and beds are designed for long journeys and, thanks to the ‘one pedal drive’ (the gas pedal is used both for accelerating and braking), every DAF Electric truck offers a smooth and intuitive driving experience, as you would expect, of course, from a DAF.
DAF is ready for the future
With the XB, XD and XF Electric, DAF delivers a full range of zero-emission trucks that provide optimal solutions for every transport application – from urban distribution to international transport. These industry-leading zero-emission trucks are backed up by a full series of specific services and it is this combination that makes DAF the ideal partner in your own energy transition.
Yeni Nesil XD ve XF Elektrikli kamyonlar, '2026 Uluslararası Yılın Kamyonu' ödülüne layık görüldü. Jüri, tamamen elektrikli kamyonları, gelişmiş sıfır emisyon teknolojisini günlük operasyonlara taşıdıkları için ödüllendirdi.
23 önde gelen Avrupalı ticari araç gazetecisinden oluşan jüri, DAF elektrikli kamyonları olağanüstü enerji verimliliği, rafine ancak güçlü güç aktarma organları ve gelişmiş teknik mimarisi nedeniyle övdü.