Anhalt Logistics: Başarısı kanıtlandı!
Sıvı taşıma uzmanı olan Anhalt Logistics, müşterilerine "sıvı çözümler" sunuyor.
Kendi deyimleriyle sıvı taşıma uzmanı olan Anhalt Logistics, müşterilerine "sıvı çözümler" sunuyor. DAF XF, şirket müşterilerine kesintisiz servis akışı sağlamakta önemli bir rol oynuyor.
2017 yılında CF ve XF kullanıma sunulurken DAF, önceki modellere kıyasla yakıt tüketiminde en az %7'lik tasarruf taahhüt etti. Elbette bu taahhüt çoğu taşımacılık şirketinin ilgisini çekti.
Tabii ki böyle bir taahhüt şu soruyu doğurdu: Doğru mu?
Almanya'daki Anhalt Logistics'te eğitmen olan Ove Thomsen ve sürücülerden Marco Bielefeld yeni tahrik hattının bu taahhüdü karşılayıp karşılamadığını kendileri görmeye karar verdi. Almanya'nın kuzeyinden Thüringen'e kadar, diğer kamyon markalarıyla sürüş yapmaya alışık oldukları bir güzergahta, her 100 kilometrede yaklaşık 28 litre yakıt tüketimiyle çok sayıda yolculuk yaparak bunu gördüler.
Marco Bielefeld, sürücü
"İlk başta düşük motor devri bizi şaşkınlığa uğrattı"
Ove Thomsen, eğitmen
"Yedi farklı Avrupalı kamyon üreticisi arasından
her zaman DAF'ı tercih ederim."
Düşük devirler
"Başlangıçta DAF XF'in düşük motor devri bizi çok şaşırtmıştı" diyerek sözlerine devam eden Bielefeld, "Kamyonun yokuş yukarı giderken devrini kendiliğinden düşürmesini keşfetmek de son derece olağandışıydı. Sonrasında tekrar hızlanırken kazandığı güç karşısında gerçekten çok etkilenmiştik." ifadesini kullandı. Thomsen'in görüşüne göre çok daha etkileyici olan, yakıt tüketimi rakamlarıydı. "Diğer kamyonla kıyaslandığında aynı koşullarda her 100 kilometrede 23 litreden az yakıt tüketimi. Bu, 5 litrelik bir fark demek!" Bielefeld ise şunları dile getirdi: "Üç gün sonra, kabindeki konforu da artıran düşük devirlere alıştık. Vites yükseltirken geçişler o kadar yumuşak ki bazen hiç fark etmiyorsunuz bile. Süspansiyon da kamyonun yoldaki performansı da çok daha iyi."
İç mekan
Zevkli bir şekilde tasarlanmış iç mekana alışmak fazla zaman almadı. Bielefeld, "Bir DAF aracına bindiğiniz an hemen işe koyulmak istiyorsunuz" diyor.
Yeni standartlar
Şirket yöneticileri Heino ve Thies Anhalt kamyonun performansı konusunda son derece hevesli. Beklendiği üzere de 100 adet yeni XF sipariş verdiler. "1990'lardan beri DAF araçlarını kullanıyoruz. O zamanlar bunun nedeni pratik bir kullanım sunmalarıydı. Kamyonlarda pek fazla elektronik unsur bulunmuyordu, güvenilirdi ve kabinler genişti" diyor Heino Anhalt. "Sağlam ve basit yapıdaki XF, teknolojik açıdan yeni standartlar belirleyen premium bir araç haline geldi. Bu sırada sağlamlık ve güvenilirlik gibi önemli özelliklerini de korudu."
Beyaz
Kiralık araçlar beyaz renklerinden ve ince hatlara sahip Anhalt logosundan tanınabilir. Müşteri dilerse kendi marka adını da ekleyebilir. Rehde Flehden-Bargen'deki şirket tesislerinde, iki beyaz DAF XF hemen göze çarpıyor, filonun geri kalanı Anhalt metalik mavi rengine boyanmış. Ancak renklerden çok daha önemlisi şirketin, sürücülerinin ve araçların özgün kalite özellikleridir. Anhalt Logistics'te kalite özellikleri konusunda kesinlikle endişeye gerek yoktur.
Aile geleneği
Şirket sürücülerinin takdiri, Anhalt'taki aile geleneğinin temel taşlarından biridir. Her iki yönetici de şirketteki meslek hayatlarının ilk üç yılını yollarda geçirdi. O zamanlarda bir yılda günlerce direksiyon başında oldukları en az bir uzun yolculuk yapıyorlardı. "Bu bize müşterilerimizin ihtiyaçları konusunda daha iyi bir fikir veriyor ve ayrıca sürücülerimizin yaşamak zorunda kaldığı zorlukları görme fırsatı sunuyor" diyor Heino Anhalt.
Günlük işlerde Anhalt Logistics, sürücülerinin mutluluğu için elinden gelen her şeyi yapıyor. "Dilerseler İsveç'ten İspanya'ya gidebilirler veya her akşam evlerine dönebilecekleri daha kısa güzergahlarda çalışabilirler" diyen Thies Anhalt şunu dile getiriyor: "Tek yapmaları gereken istemek."
Tam kapsamlı hizmetler
Anhalt Logistics, müşterilerine tam kapsamlı hizmetler sunuyor. Kimyasalların ve gıda maddelerinin taşınmasına ek olarak şirketin bakım ve kiralama faaliyetleri de çok önemli hale gelmiştir. "Sürücüler de dahil olmak üzere filonun yaklaşık %25'i diğer şirketlere kiralanıyor" şeklinde açıklama yapan Thies Anhalt "Sürücülerimizin iki kalbi olmalıdır. Biri Anhalt ekibi ve burada bir çalışan olmaktan kaynaklanan tüm avantajlar için diğeri ise müşterilerimiz ve onların kimliğini yansıtması gereken ürünleri için atmalıdır." ifadesini ekliyor.
Diğer hikayeler: