Snel Logistic Solutions
Sürdürülebilirlik hepimizi ilgilendirir
Elektrikli taşımacılığın öncüleri
Snel Logistic Solutions, sürdürülebilirlik ile oldukça bağlantılı bir şirkettir; Belçika'da ilk CF Electric kamyonun kullanımı ve standart yakıt olarak HVO'ya (Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ) geçiş, şirketin benimsediği birçok girişimden yalnızca birkaçıdır.Şirketin CEO'su ve sahibi Gert Snel, “Her zaman geliştirilmesi gereken şeyler var, bu nedenle yeni CF Electric daha da sürdürülebilir olma planlarımıza mükemmel uyum sağlıyor,” diyor.
Sürdürülebilirlik
Snel Logistic Solutions, uzun yıllardır kendisini sürdürülebilirliğe adamıştır. Bu lojistik hizmet sağlayıcısı tarafından kullanılan tüm elektrik %100 yeşildir ve şirketin dört tesisinde kurulu güneş panelleri tarafından üretilmektedir. Belçikalı doğa koruma grubu Natuurpunt ile birlikte, dizel motorlu kamyonların ürettiği CO2 emisyonlarını telafi etmek için birkaç hektarlık ormanlık arazi satın alınmıştır. Bu, Snel tarafından satın alınmış olan ormanlık arazilerden yalnızca biridir. Ayrıca, Snel'in araçlarının önemli bir bölümü, tarım endüstrisinden kalan atıkları temel alan bir biyodizel olan HVO (Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ) kullanmaktadır.
Gert Snel, Snel Logistic Solutions Direktörü
Snel, “İşlerin bugünkü gibi devam edemeyeceğini hepimiz biliyoruz. Ancak ulaşmamız gereken noktayı da hepimiz biliyoruz,” diyor.
“Bu noktaya nasıl ulaşacağımıza dair çok fazla bilinmezlik olsa da bir yerden başlamamız gerekiyor ve bu konuda katkımı sunmak istiyorum.” Gert'in şirketinin görevi konusunda ciddi olduğu, geleceğe yönelik somut planlarından net bir şekilde anlaşıyor; rüzgar türbinlerinin kurulmasıyla ilgili yerel yetkililerle görüşmeler devam ediyor. “Daha fazla elektrikli kamyon kullanacaksak bunların yeşil enerjiyle çalışmasını isterim; bu enerjiyi de rüzgar türbinleriyle üretmek istiyoruz.”
Zorluk
“Uzun süredir tamamen elektrikli kamyonlar kullanmak istiyorduk ancak menzilleri çalışma şeklimiz için yetersizdi. İkinci nesil CF Electric araçların piyasaya sürülmesi ise daha yüksek menzillere sahip olmaları ve daha hafif olmaları sayesinde bu durumu değiştirdi. Ancak elektrikli sürüşe geçiş oldukça önemli bir değişim ve DAF, geçiş sırasında bizim için değerli bir iş ortağı oldu. Bizim için şu anki en büyük zorluk planlama süreci. Artık durup depoyu hızlıca doldurmak mümkün değil, bu da bizi daha az esnek hale getiriyor. Bu durum, öncelikle müşterilerimizin biraz anlayış göstermesini gerektiriyor ve ikinci olarak da planlayıcılarımız ve sürücülerimiz için zorluk teşkil ediyor. Şarj süresinin göz önünde bulundurulması gerekiyor ve aynı zamanda sürücülerin de çalışmaya devam etmesini istiyorsunuz. İşin sırrı bunu bir kısıtlama olarak değil, bir fırsat olarak görmek.”
CF Electric ile sürüş
Kendisi de düzenli olarak direksiyon başına geçen Snel, “Böyle bir elektrikli kamyonu sürmek harika, sessiz ve çok rahat,” diyor. “İşler çok yoğun olduğunda ben de direksiyon başına geçiyorum. Bu da beni meslekle ve çalışanlarımla bağlantıda tutuyor. Bunun yalnızca iş arkadaşlarım tarafından değil, tesislerinde beni direksiyon başında gören müşterilerimiz tarafından da takdir edildiğini fark ettim.” Uygulamada, Snel, benimsenen sürüş tarzının dizel kamyonlara kıyasla enerji tüketimini daha fazla etkilediğini fark etmiş. “Motor frenlemesi kullanırken akü gücüyle çok daha uzun sürüş yapılabildiğini fark ettik; bunu yaptığınızda enerji gerçek anlamda geri kazanılıyor.”
Yeni bir ağ
Snel, “Bu elektrikli kamyonun bir avantajı da tamamen yeni bir müşteri grubuna hizmet edebiliyor olmamız. Gitgide daha fazla sayıda şirket, dikkatini kurumsal sosyal sorumluluk konularına çeviriyor ve bu yeni gelişime ılımlı bakıyor. Elektrikli taşımacılık, şu anda maliyet tasarrufu açısından geleneksel kara yolu taşımacılığıyla rekabet edemiyor olsa da CO2 ayak izinin azaltılması şirketlerin daha fazla önem verdiği bir faktör,” diyor. Bu müşterilerden biri de sürdürülebilir taşımacılığı desteklemek için özel bir kampanya başlatan Coca-Cola Hollanda. “Buna ek olarak, bu şekilde sürdürülebilirliğe önem vermek isteyen şirketler ağında da tanınıyorsunuz. Hemen satış yapamıyoruz ancak bilgi ediniyoruz; bu da öncülüğe yöneldiğimiz bu aşamada ihtiyacımız olan bir şey. Bu ağ, ayrıca Natuurpunt ile yollarımızın kesişmesini de sağladı ve şu anda ormanlık arazilerinin birine yatırım yapıyoruz.”
Kesin veriler
Snel Logistic Solutions
320
Çalışan
150
Araç
320
Römork
Geleceğe bir bakış
Gert Snel, “Taşımacılık şirketlerinin elektrik gücü kullanarak daha uzun mesafeler kat etmesine olanak sağlamak için şarj istasyonu sayısının önemli ölçüde artırılması gerektiğine inanıyorum,” diyor. “Şu anda kazançlı güzergahlar oluşturmak zor ve çok fazla planlama gerektiriyor. Aküleri tamamen kendi kontrolümüz altında tutarak şarj istasyonu eksikliğini telafi ediyoruz.” DAF'ın içten yanmalı motorlu, hidrojenle çalışan bir kamyon geliştirmesi Gert Snel'i oldukça mutlu etmiş. “Karmaşık teknolojisi nedeniyle bu kamyonun satın alma fiyatı oldukça yüksek olacak olsa da menzilinin tamamen elektrikli bir kamyona kıyasla daha fazla olmasını bekliyorum. Bu, uzun mesafeli yolculukların daha sürdürülebilir şekilde yapılmasını mümkün kılacaktır. Bu nedenle, birkaç yıl sonra piyasaya sunulduğunda bu yeni araca yatırım yapmayı sabırsızlıkla bekliyorum.” Snel Logistic Solutions, gitgide daha fazla sürdürülebilirlik isteyen tek tarafın müşteriler olmadığına inanıyor; girişimci, şirketler için de kendilerini sürdürülebilir olarak konumlandırmanın iş piyasası açısından giderek daha önemli bir faktör olduğunu düşünüyor. “Yalnızca zamanın getirdikleriyle uyumlu olmak istemiyoruz, aynı zamanda öncü bir rol de üstlenmek istiyoruz.”