Yeni DAF LF – Kusursuz Mükemmellik
- Maksimum yakıt verimliliği için yeni güç aktarma organlarır
- Kasa yapımcıları için birinci sınıf avantaj
- Dış tasarımda şık yenilikler
- Birinci sınıf görüş için yolcu kapısı alt camı mevcut
- Sınıfında lider sürücü konforu
- Maksimum taşıma verimliliği için DAF Connect filo yönetim sistemi
DAF, 7,5 - 19 ton sınıfında kamyon sektör lideri olarak konumunu güçlendirmek üzere LF için çok sayıda yenilik sunmaktadır. Yenilikler arasında yeni 3,8 litre PACCAR motor ve maksimum yakıt verimliliği için daha hızlı tahrik hatlarını seçme olanağı yer almaktadır. Aynı zamanda, iç ve dış kısmın tasarımı Yeni CF ve XF ile uyumlu şekilde yapılmıştır ve tüm DAF serisi araçlara "Kusursuz Mükemmellik" anlayışı getirilmiştir.
DAF LF modelinde kullanıma sunulan önemli yeniliklerden biri de 115 kW/156 hp ve 127 kW/172 hp olmak üzere iki güç değeri bulunan, sırasıyla 1200 ve 2000 dev/dak arasında 500 ve 600 Nm maksimum tork uygulayabilen 7,5 tonluk LF modeli için mevcut yeni 3,8 litre PACCAR PX-4 motordur. DAF, bu yeni motoru şehir içi dağıtımda hafif uygulamalar için özellikle LF City modelinde kullanıma sunmaktadır; 4,0 litrenin altında hacme sahip bir motor bu uygulamalar için idealdir.
Seçkin PACCAR PX-5 ve PX-7 motorlar
Daha yüksek çıkışlar için 4,5 litre PACCAR PX-5 (135 kW/184 hp - 157 kW/213 hp) ve 6,7 litre PACCAR PX-7 (172 kW/234 hp - 239 kW/325 hp) motorlar mevcuttur. Bu motorlar, 2016'nın sonunda yeni yazılım ve optimize ısı ve hava yönetimi ile geliştirilmiştir. Sonuç olarak, her iki motorun maksimum torku, önceki motordan %5 - %12 daha yüksektir ve 100 - 200 dev/dak daha düşük devirde oluşur. PX-5 ve PX-7 motorların maksimum torku şimdi sırasıyla 850 Nm (1200–1500 dev/dak'da) ve 1200 Nm (1100–1700 dev/dak'da) şeklindedir. PACCAR PX-7 motorun gücü 8 kW/11 hp kadar artmıştır.
Maksimum verimlilik için yeni arka dingil devir düşürmeleri
3.31:1'e kadar olan yeni daha hızlı arka dingil oranlarından faydalanılarak motor devirleri, seyir hızında 150 - 200 dev/dak kadar düşürülmüştür. Motor yenilikleriyle birleştiğinde bu tahrik hattı optimizasyonu %6'ya kadar yakıt tasarrufu sağlar, daha düşük motor sesi sayesinde sürücü konforu da artırılır.
Şimdi 18/19 tonluk LF modelinde mevcut Allison otomatik şanzıman
DAF, Yeni LF serisinde manuel ve otomatikleştirilmiş 5, 6, 9 ve 12 vitesli şanzıman seçeneklerini sunmaktadır. Ayrıca, tam otomatik şanzımanlar mevcuttur ve şimdi özellikle mesleki uygulamalara yönelik performans için en güçlü PX-7 modellerinde Allison otomatik şanzıman seçilebilir.
6,90 metreye kadar dingil mesafeleri ve 1240 litreye kadar yakıt deposu hacimleri
DAF LF modelinin her türlü kullanım için mükemmel şekilde yapılandırılabileceği, 6,90 metreye kadar uzunlukları olan çok çeşitli dingil mesafeleriyle de kanıtlanmaktadır. Bu, maksimum yük kapasitesi için 9 metreden fazla kasa uzunluklarına olanak sağlar. Ayrıca, uzun dingil mesafesi 1240 litreye kadar yakıt deposu hacimlerini mümkün kılar. Bu, benzersiz bir LF özelliğidir. Bu özellik, LF için daha uzun çalışma aralığı sağlar, aracın kullanılabilirliğini optimize eder ve sürücünün, yakıt fiyatlarının en düşük seviyede olduğu yerde depoyu doldurmasına olanak tanır.
Kasa yapımcıları için birinci sınıf avantaj
DAF Transport Efficiency ile birlikte DAF, LF'in kasa yapımcılarına yönelik avantajlarını geliştirmek için yenilikler de sunmaktadır. Bu yenilikler arasında, gövde veya ekipmanların kolay takılmasını sağlayan yeni "Kasa Bağlantı Modülleri" yer almaktadır. Ayrıca, şimdi arka lifti olan bir kutu tipi kasanın, alt çerçevesi olan bir tankerin veya bir damperin takılması için kullanılabilecek özel hazırlıklar mevcuttur.
DAF şimdi LF modelinde çok daha fazla dingil mesafesi ve arka uzantı seçeneği sunuyor. Örneğin daha uzun bir dingil mesafesi ve daha kısa bir uzantı kombinasyonu, çöp toplama kasasının montajını kolaylaştırır.
Yeni dış tasarım: sağlam ve şık
Yeni LF'in sağlam ve şık dış tasarımı, Yeni CF ve XF modellerine tamamen yeni bir görünüm kazandıran özelliklerin çoğuna sahiptir. Izgaradaki çekici krom şeritler ve şık krom ana hatlara sahip, üzerinde "DAF" yazılı olan yeni logo paneli özellikle göze çarpan detaylar arasındadır.
Artırılmış güvenlik için yolcu kapısı alt camı
Yeni LF'teki bir diğer ek özellik ise isteğe bağlı yolcu kapısı alt camıdır. Bu cam, şehir içinde kullanım sırasında yolcu tarafından görüşü optimize eder. Yeni alt cam sayesinde sürücü, kabinin yanındaki bisiklet sürücülerini ve yayaları kolayca görebilir.
Üst düzey sürücü konforu için şık iç tasarım
Yeni LF'in iç tasarımda, her sürücüyü evinde hissettirmek için tasarlanmış kaliteli ortamı öne çıkaran yenilenmiş sıcak ve zevkli renkler yer almaktadır.
Sürücü bilgi paneli (DIP) de Yeni LF'te yeniden tasarlanmıştır. Grafikler üzerinde yapılan değişiklikler sayesinde mesajlar daha nettir ve kadranlar, göstergelere yeni bir görünüm kazandıran çağdaş bir yazı tipi stiline sahiptir.
DAF Connect filo yönetim sistemi
DAF, yeni LF'te DAF Connect sistemini de sunmaktadır. Bu yenilikçi filo yönetim sistemi sayesinde taşıma operatörü, araçların ve sürücülerin performansını gerçek zamanlı olarak görebilir. Çevrimiçi bir kumanda tablosunda araç konumu, yakıt tüketimi, kilometre, araç kullanımı ve motorun rölantide çalışması ile ilgili bilgiler net bir şekilde sunulur. Bu bilgiler her bir operatörün gereksinimlerine uyacak şekilde özelleştirilebilir.
Ayrıntılı yakıt raporları kolayca oluşturulabilir ve DAF Connect, araçlara ve sürücülere yönelik mevcut veriler ile yakın zamandaki verilerin karşılaştırılmasını kolaylaştırır. "Canlı Filo" özelliği, filo yöneticisine araçların konumu, rotalar ve sürüş süresi ile ilgili faydalı bilgilerden oluşan programlanabilir bir liste sunar, böylece filo planlamasının ve kullanımının optimize edilmesine yardımcı olur.
DAF Connect, araç kullanılabilirliğini optimize eder, işletim maliyetlerini düşürür ve lojistik verimliliğini artırır. Dahası DAF Connect, taşıma operatörünün bakım ve onarım işlerini olabildiğince verimli şekilde planlamasını ve DAF Connect tarafından oluşturulan özel tavsiyelerden yararlanmasını sağlar.
Standart olarak bulunanlar: AEBS, FCW, ACC ve LDWS
DAF LF, (8 tondan başlayan GVW ve arka dingildeki havalı süspansiyon ile) Gelişmiş Acil Durum Fren Sistemi (AEBS), Önden Çarpışma Uyarısı (FCW), Uyarlanabilir Hız Sabitleyici (ACC) ve Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS) ile birlikte standart olarak sunulur.
AEBS ve FCW, gerektiğinde fren yaparak acil bir durumda çarpışmaları önler.
Uyarlanabilir Hız Sabitleyici (ACC) kamyonun hızını, takip ettiği aracın hızına uyacak şekilde otomatik olarak ayarlar ve sonuçta, iki araç arasında güvenli mesafe korunur. Böylece, yakıt tasarrufuna katkıda bulunan hız sabitleyicinin olabildiğince çok kullanılması sağlanır. Şeritten Ayrılma Uyarısı (LDWS), ön cama takılı bir kamera ile çalışır ve kamyon yanlışlıkla şeridinden çıkarsa sürücüye sesli bir uyarı verilir.
Birçok yeni özellik ve yenilik sayesinde DAF LF'in lider dağıtım kamyonu olarak konumu daha da güçlenmiştir. Kasa yapımcılarına yönelik optimum avantaj için şasi üzerinde yapılan diğer tahrik hattı iyileştirmelerinin optimizasyonu, sınıfında lider elektronik ve güvenlik özellikleri ve yeniden tasarlanmış iç ve dış kısım DAF LF'in en iyi seçenek olarak konumunu güçlendirmektedir. Yeni DAF LF: Kusursuz Mükemmellik.
İlgili Medya
Basın İletişim Bilgileri
Gazeteci misiniz? Şirketimiz, ürünlerimiz, servislerimiz veya başka bir konuda bilgi almak için bizimle iletişime geçin.
Rutger Kerstiens
Kurumsal İletişim Departmanı