
Hidrojen
Gelecek için ilginç bir seçenek
DAF felsefesi doğrultusunda, sürdürülebilir kara yolu taşımacılığı yolunda tüm teknolojileri araştırmamız gerekir. Ve hidrojen (H2)? Hidrojenle çalışan kamyonlar, özellikle orta ve uzun mesafeler için kesinlikle umut verici bir alternatiftir. Hatta iki seçenek mevcuttur: İlkinde yakıt hücresi elektrik motorunu çalıştırmak için hidrojen kullanırken ikincisinde hidrojen doğrudan hidrojen motoru için yakıt olarak kullanılır. İki durumda da CO2 %100 oranında azaltılabilir.
Kapsamlı hidrojen deneyimi
DAF'ın ana kuruluşu PACCAR, yakıt hücresi kullanan hidrojen teknolojili kamyonlarla (Toyota ve Shell ile iş birliği içinde) zaten çok fazla deneyim kazandı. Son yıllarda Los Angeles Limanı ve çevresinde kapsamlı testler yapıldı.
PACCAR ve Toyota Motor North America, Inc. (Toyota), sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücresine sahip (FCEV) Kenworth ve Peterbilt kamyonlarını geliştirme ve üretme konusunda ortak çabalarının genişletileceğini duyurmuştur.
Hidrojen Motoru
DAF ayrıca hidrojen teknolojisinin daha da geliştirilmesine odaklanıyor. Bunun en iyi örneği, prestijli "Truck Innovation Award 2022" ile onurlandırılan hidrojen içten yanmalı motorlu (ICE) Yeni nesil DAF XF'tir.
Yakıt hücreleri için hidrojen kullanımına kıyasla, içten yanmalı çözüm daha az soğutma kapasitesine ihtiyaç duyar ve elektrik üretmek için akü ihtiyacını ortadan kaldırır. Ek olarak, hidrojen yanmalı motor hidrojen kalitesine daha az duyarlıdır. Hidrojeni doğrudan yakıt olarak kullanarak, içten yanmalı motorun kanıtlanmış verimliliğini, güvenilirliğini ve dayanıklılığını tam olarak kullanabiliriz. Ayrıca, bu alanda geliştirme ve üretim konusunda Avrupa'da sahip olduğumuz kapsamlı bilgi ve uzmanlığın farkına varmak önemlidir.

Hidrojen üretmenin birkaç yolu vardır. İlki fosil yakıtları parçalarına ayırmaktır. Sonuç gri hidrojen olarak adlandırılır, çünkü fosil yakıtlar işlendiğinde her zaman CO2 salınımı olur. Hidrojen üretmenin ikinci ve daha temiz bir yöntemi elektrolizdir. Elektrik, oksijen ve hidrojen üretmek için sudan geçen yenilenebilir kaynaklardan (güneş veya rüzgar kullanarak) üretilir: %100 CO2'siz karbonsuz, "kuyudan tekere" çözüm için yeşil hidrojen.