DAF on the road

Temiz dizel teknolojisi

Modern yanmalı motor daha temiz ve daha sürdürülebilir hale geliyor

 

Hibrit elektrikli, tamamen elektrikli ve hidrojen çözümleri gibi alternatif teknolojilerdeki gelişmelere rağmen dizel motor, yakın gelecekte ticari araçların birincil tahrik hattı olmaya devam edecek. Halihazırda başka hiçbir motor türü, dizel kadar verimli, uygun maliyetli ve güvenilir değil.

 
 

Dizel motor performansını artırma

Gelişmiş yakıt enjeksiyonu teknolojileri ve egzoz emisyonu işleme sistemlerinin kullanılması sayesinde modern dizel motorlar zaten çok "temiz". Hatta egzozdan çıkan emisyonlar artık neredeyse ölçülemeyecek düzeyde.

DAF, emisyonları daha da azaltmak amacıyla diğer motorların yanı sıra dizel motoru iyileştirmeye ve geliştirmeye devam edecek. Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ (HVO) ve Güçten Sıvıya gibi yeni yakıt türlerinin geliştirilmesi sonucunda başka iyileştirmeler yapılması da beklenebilir.

 

 
 

NOx ve kurum emisyonlarında büyük ölçüde azalma

Zaman zaman durup kamyon ve emisyon alanında elde edilen etkileyici başarıları gözden geçirmek yararlıdır. Euro 6 dizel motorlu modern bir kamyonun azot oksit emisyonları, 25-30 yıl önceki benzer bir kamyonun emisyonlarından %95 gibi inanılmaz bir oranda daha azdır. Ayrıca partikül emisyonları da aynı döneme göre %97 oranında, yani daha da fazla düşmüştür. 

Bir başka deyişle,

1994'te üretilmiş tek bir Euro 1 kamyon, 20 adet modern kamyon kadar NOx üretiyor.

Partikül emisyonları açısından bakarsak 1994'te üretilmiş bir Euro 1 kamyon, bugün üretilmiş 35 kamyon kadar kirliliğe neden oluyor.

Comparing Euro 1 and Euro 6 emissions

Peki ya CO2 değeri nasıl?

En son nesil DAF kamyonları, 20 yıl önceki nesle kıyasla en az %20 daha verimli. Bu durumda, %20 daha az yakıt tüketimi doğrudan %20 daha az CO2 emisyonu anlamına geliyor.