Hibrit Elektrikli Araçlar
Her iki alanda en iyisi
HEV veya Hibrit Elektrikli Araçlar – Her iki alanda en iyisi: Kentsel alanlarda tamamen elektrikli, diğer her yerde temiz dizel teknolojisi. DAF, neredeyse her duruma uyarlanabilir olmak gibi önemli bir avantaja sahip olan ve gelecek vadeden bu teknolojiyi bir süredir test ediyor.
DAF CF Hybrid
Şu anda sahada test edilen DAF CF Hybrid Innovation kamyonları, hibrit tahrik hatları için özel bir ZF TraXon şanzımanla entegre edilmiş bir 10,8 l PACCAR MX-11 dizel motora (330 kW/450 hp değerine kadar) ve bir ZF elektrik motoruna (75 kW/100 hp, maksimum güç: 130 kW/175 pk) sahiptir. Elektrik motoru, dizel motor kullanılırken şarj edilen bir 85 kWh pil grubuyla çalıştırılır. Pil tamamen şarj edildiğinde toplam ağırlığa bağlı olarak kamyon, 50 kilometrelik bir elektrikli çalışma menziline sahip olur, bu da kentsel alanlara girip çıkmak için yeter de artar bile.
Şehir dışında CF Hybrid, uzun bir çalışma menzili sunan temiz ve verimli PACCAR MX-11 dizel motorla çalışır. Egzoz freni ve Yokuş Aşağı Hız Kontrolü ile üretilen enerji, dizel motoru desteklemek için elektrik motoru tarafından kullanılır. Bu, dizel motor kullanılırken hem yakıt tüketimi hem CO2 emisyonları açısından çok avantajlıdır.
Daha sıkı emisyon düzenlemelerini karşılama
Hibrit çözümler, operatörlerin daha sıkı emisyon düzenlemelerini karşılamasını da sağlar. 2025'ten itibaren bazı Avrupa şehirlerinde şehir merkezlerine sadece sıfır emisyonlu ticari araçların girmesine izin verilecek. Hibrit teknolojisi, çoğunlukla kentsel alanların dışında yol kateden ağır ve orta hizmet tipi kamyonların bu kısıtlamaya uyması için ideal çözümdür. Tamamen elektrikle çalışan araçlar kentsel alanlarda sıfır emisyon sağlarken temiz dizel teknolojisi, şehir dışında maksimum menzil ve esneklik sunar.
DAF hibrit teknolojisi
DAF uzun bir hibrit teknolojisi geçmişine sahiptir. 2010'da, tamamen elektrik enerjisi kullanarak 2 kilometre mesafe katedebilen LF Hybrid'i geliştirdik. Tamamen deneysel olan XF Hybrid, 2012'de geliştirildi ve tamamen elektrik enerjisi kullanarak 1,5 kilometre gidebiliyordu. AB tarafından finanse edilen 2016'daki projenin adıyla anılan DAF Convenient, iyileştirilmiş yakıt verimliliğine ulaşan ve tamamen elektrik enerjisiyle 3 ila 6 kilometre yol katedebilen hibrit bir test aracıydı. 2017'de AB EcoChamps projesiyle, iyileştirilmiş yakıt verimliliğinin yanı sıra düşük maliyet ve ağırlık ile 10 kilometre elektrikli sürüş menziline sahip olan bir hibrit araç üretildi.